Lägga sig i

Hur händer allt detta egentligen? Jag förstår verkligen inte.

Det här med att lägga sig i andras angelägenheter. Man kan göra det på olika sätt har jag märkt; för att man bryr sig, är nyfiken eller för att man stör sig på något OCH inte har något förståndigare att göra.

Just nu känns det som att man är mitt i en dokusåpa. Folk snackar skit, hatar varandra, skvallrar, försöker få folk att tro saker, frågar om allt de inte har med att göra och liknande.
En del tror helt enkelt att de vet mer om en, än vad man själv gör... Läskigt.

Det finns de som måste ha väldigt tråkiga liv känns det som, så de måste skapa lite intriger hos andra för att få något att prata om.
Det finns de som tror att de är lite bättre än alla andra och ska få allt serverat på fat för att de ber om det.
Det finns de som väldigt gärna lägger sig i andras privatliv och andra saker de inte har med att göra.

Problemet med allt detta är också att det aldrig är personen det rör som blir tillfrågad. Nej det kommer från omvägar! Här frågar man någon annan om den person man egentligen undrar över. Är det för att man inte vågar? Eller för att man inte vill visa att man är nyfiken? Eller vad beror det på?
Varför kan folk inte bara ärligt och rakryggat komma fram och fråga vad f*n man håller på med om det nu är något de undrar över?

Vill nån mig nåt så går det bra att ringa, smsa, skriva på Facebook, eller...hör och häpna! Det går tillomed att fråga det rakt i mitt ansikte! Face to face! If you Have the guts!

Jag har sagt det förut, men det tåls att sägas igen:
Det finns tre sidor av en historia. Din, min och sanningen.
Alla uppfattar saker olika.
Alla skapar sin egen version av vad som hänt.
En del har ingen aning men skapar en historia iallafall.
Ska man få en rättvis bild så måste man lyssna på alla historier, eller så skiter man helt enkelt i att lägga sig i det man inte har med att göra.
Men man ska fan inte öppna käften om andra om man inte har en aning eller vågar stå för det man sagt. Sprid inget skit som du inte kan säga i mitt ansikte!

Hur ska det vara så svårt att förstå?!


Kommentarer
Postat av: Reneé

Tråkigt Sara att folk lägger sig i på det sättet och snackar skit tyvärr allt för vanligt, jag tror att det många gånger handlar om ren avundsjuka, det finns som jag brukar säga 2 sidor av ett mynt men när folk sätter igång sitt skitsnack kan myntet plötsligt bli som en tärning med massor av sidor... Det viktigaste är att man alltid själv vet som är sant-falskt-rätt-fel och möter dessa falska människor rak o ärlig.En klen tröst är att om folk snackar bakom din rygg så innebär det att du alltid är steget före !! och While you´re talking behind my back feel free to bend down and kiss my ass är också kloka ord, håller man sig till sanningen behöver man aldrig komma ihåg vad man sagt... det tänker inte skitsnackarna på...
Hoppas av hela mitt hjärta att all den skit du utsätts för får ett slut snart så du får lugn och ro. Kram

Svar: Tack Renee
Star Attraction

2013-02-01 @ 17:25:58

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0