Drömmar och mål

Jag har funderat lite på det här med drömmar och mål med livet de senaste dagarna. Det är så många saker man har lagt åt sidan... många saker som man vill göra, men ännu inte gjort av olika anledningar.
Jag har inte gjort nåt nyårslöfte till i år, men däremot har jag fyra mål i år som jag skulle vilja uppnå.

En sak är det, en annan är det, tredje är det och det fjärde är det.
Yepp, jag håller dem för mig själv. Jag vill inte ha nån press att jag måste klara saker för att andra inte ska klaga om man inte gör dem. De är endast för mig själv och det är fyra saker som jag absolut VILL göra och BEHÖVER göra, bara för mig själv. Bevisa för mig själv att jag kan och att jag är bra, inte jämfört med andra utan endast för mig själv. Det är väl det som mål handlar om? Mål och drömmar....
Så länge så drömmer jag om en annan sak...den håller jag också för mig själv...


"Without love, one's dreams would have no meaning"
~ Paulo Coelho

Kommentarer
Postat av: Znowztar

Han kan sina ord den där Coelho =) Jag tror stenhårt på att omdefiniera nyårslöfte till "årets mål/drömmar för livet" då ett löfte inrymmer KRAVET att hållas och genomföras, medan mål går att omforma utefter hur livet artar sig. Jätteskönt att höra att du också har satt upp dina mål att sträva mot, vardagen blir så lättare att hantera då =)
<3 <3 <3

2013-01-12 @ 16:25:11

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0