_Diplom_

Hej där!
Jösses vad min besöksstatistik har skjutit i höjden! Vad hände där? Vilka är ni? :) Välkomna!

Jag sitter här med skolpärmen och alla anteckningar bredvid mig och har just ätit jordgubbar. Har haft lite kvalitetstid med mig själv, legat slängd i ett varmt bad. Ska strax sätta mig i massagestolen och läsa alla anteckningar som jag skrivit under där här tio veckorna jag har varit i skolan.
Kände bara att jag måste skriva av mig lite funderingar och tankar först.

Jag kan inte riktigt fatta att jag kommer gå från International Make Up Centers lokaler imorgon och vara fullfjädrad make up artist. Jag kommer ha diplom på att jag utfört utbildningen och att jag är seriös och kan det här med make up, som är ett så stort intresse för mig. Det känns helt...galet...osannolikt...knasigt. Mycket tankar och funderingar som snurrar i huvudet. Vad ska man göra nu liksom? Ta tag i livet? Ta det lugnt och smälta det man just gjort? Skaffa FA-skattesedel? Ta reda på vart man ska börja? Ja, det finns mycket att fundera på. Men först tänker jag ta lite semester i form av Sweden Rock Festival. Hehe! Hårdrocksvecka för hela slanten!

Kan inte riktigt fatta att det har gått så fort! Det är med blandade känslor verkligen! Känns som det var så längesen vi började men ändå inte, för jag känner mig fortfarande som en nybörjare men att jag ändå utvecklats så mycket under det här halvåret. Jag har lärt mig massor, träffat massor av underbara vänner och nästan gråtit, blivit arg och skrattat, skrattat så jag vet inte vad! Spännande, svårt, nervöst och fruktansvärt KUL har det varit!
Vi har blivit tjenis med tjejen på 7-Eleven också och den stadiga latten efter lunchen har blivit mer regel än undantag.
Det ska bli skönt att få vara ledig varannan helg igen, hoppa på jobbet med mina vanliga helger och kunna sitta på sofflocket när man känner för det, MEN, stort MEN, jag kommer samtidigt sakna det här så himla mycket! Det har gett så mycket och det har varit en stor period av mitt liv. Ett halvår har vi gått i skolan, varannan helg! Man ger av sig själv och får så mycket av de andra! Skratt, inspiration, lärdom, vänskap... Jag kommer sakna det enormt! Som tur är så är ingen längre än en bil/tåg/bussresa bort. :)

Nu är det bara slutproven kvar imorgon och jag ska öppna min pärm och mina anteckningar en gång ikväll för att försöka komma ihåg allt till imorgon när det gäller. Självklart så lär jag mig för livet, inte bara för en dag. Men alla vet hur det är att ha prov. Haha!

Så imorgon när jag kommer hem, så kommer det kännas fullföljt, men samtidigt tomt. Jag kommer ha gjort något med mitt liv som jag velat göra så länge. Men jag har ju karaktärsdelen kvar sen. ;)

Godnatt mina nära och kära!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag är stolt över dig! Du är bara helt bäst =)

Puss

2011-05-28 @ 22:45:17
Postat av: Kerstin

Det är underbart att du äntligen är färdig och kan starta något eget om/när du vill! Men jag håller med, det känns overkligt att det var ett halvår sedan du började, tiden har bara rasat iväg. Det ska bli spännande att se vart det tar vägen. :) Kram och Grattis!

2011-05-29 @ 23:58:20

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0