Nalle Puh-citat

Enda gången du bör backa är när du tar sats.

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.

Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.

Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.

Om du försöker ignorera en knackning på din dörr, ropa då inte "Nej!" när det frågar: "Är det någon hemma?"

Jag har inte glömt, jag kommer bara inte ihåg.


Kommentarer
Postat av: anna

Men gud så sött! Lilla söta nalle p .... nu blev jag sugen på att se honom ;)

2011-02-12 @ 11:22:04
Postat av: Milla

Han är smart, den där Nalle Puh :-)

2011-02-12 @ 22:10:02
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0