Chokladprovning

Fredrik och jag hade lite chokladprovning häromdagen. Vi testade tre nya sorter:

Daim Summer Dream, med päron och mint.
Marabou Polka, med polkakulor.
Marabou Passion, med passionfrukt och chili.



Betygen ser ut som följer:

Daim Summer Dream var god! Frisk med mint och päron, men det hade gärna fått vara mer smak av just päron för minten tog lite överhand. Krispig och god som en Daim ska vara. Kommer säkerligen att inhandlas på nytt.
Betyg: 4/5
 
Marabou Polka var riktigt god! Som mintkrokanten, men den blir lätt mäktig med sin tjocka choklad. Men är man riktigt chokladsugen så funkar den finfint! En liten kaka räcker dock gott och väl.
Betyg: 3,5/5

Marabou Passion var mest lustig. Jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig för om den var god eller inte. Passionfrukten gör den frisk, men chilin ger den en mysko smak i slutändan. Kul att man känner hettan dock. Chokladen känns väldigt smörig ihop med den annars friska passionen... Njaa, denna kommer iallafall inte jag att köpa igen. Då är Marabou Premiums variant med passionfrukt bra mycket godare! Dock lite plus för fin förpackning.
Betyg: 2/5

Slutsats:
Satsa på Daimen (eller Plopp saltlakrits)

Kommentarer
Postat av: Leifthale

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2011-09-06 @ 14:13:02
URL: http://leifthale.blogmentions.com

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0