Chokladfrukost

Hej hopp!

Idag började vi med vår nya "diet". Haha! Ska testa på Modifast, som mamma, Jansa, min moster och morbror med flera har hängt på. Ska bli lite spännande! Mamma har ju gått ner ca tio kg på tre veckor och Jansa likaså, moster och morbror har också gått ned en massa. Får se om man själv lyckas, men det tror jag.
Egentligen är jag rätt emot pulverdieter såhär, men att jag testar Modifast är för att det inte är VLCD (Very Low Calorie Diet) utan bara LCD. Det känns bättre, dessutom var de rätt goda. En del smakar milkshake och så finns det varma soppor också.
Fyra påsar om dagen ska man äta om man ska byta ut alla måltider, sen kan man ju kombinera med mat och frukt också om man vill. Men vi tänkte testa iallafall en hel vecka med bara påsar, sen får vi se. Så får man ju gå upp gradvis till mat igen och då inte vräka i sig en pizza det första man gör. Haha!
Tror det är en kickstart man i många fall behöver och då passar det här bra när vi dessutom börjat träna igen.
Perfa. Som tur är så kan man ju dricka te och kaffe också och självklart en massa vatten.

Nu ska jag kila ut i snörusket och hämta posten. Hoppas det ligger nåt kul där.

En positiv sak till med detta: Det blir skitlite disk. Haha! 

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0