Djurtestat smink?

Hur ställer ni er, gott folk, till smink och andra skönhetsprodukter som är djurtestade?
Undviker ni det?
Bryr ni er inte?

Själv avskyr jag att det görs försök på djur, men har inte haft så bra koll. Vet dock att Make Up Store inte testar på djur så jag går ju rätt säker. Hehe!

Vad jag däremot inte visste fick jag läsa mig till hos BellaMakeUpArtist idag. Hon har nämligen skrivit ett inlägg om detta och jag blev halvt om halvt helt förstörd! Loréal, som är ett av världens största kosmetikaföretag, med märken som Redken, Biotherm, Lancome, Maybelline med flera...ja de använder sig fortfarande av djurförsök!
Jag är helt emot sånt och kommer använda upp sånt som jag redan har, sen ska jag köpa så djurvänligt jag bara kan! Varför stödja en vidrig industri som inte är laglig och helt onödig när det finns andra bra alternativ som funkar för så många andra kosmetikaföretag? 

Titta in på denna sida. http://search.caringconsumer.com/ Där finns det massa information och framförallt en lista på företag som testar och inte testar på djur. Väldigt intressant och tyvärr sorglig läsning också.

Nej, usch...tänk er själva om din katt/hund/marsvin/gris/kanin skulle råka ut för detta! Det känns lika hemskt för alla djur, så använd produkter från den säkra listan! Jag är väääääldigt glad att den är så mycket längre än den andra iallafall!

 


Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Sv: Hej!! :-) Jag köpte mina lavendelblommor i en härlig liten mysig inredningsbutik. Men butiker som säljer Green Gate porslin osv. brukar ha sådana saker har jag upptäckt! Och godistermometern köpte jag på Claes Ohlson.



Kram!

2010-02-21 @ 10:54:10
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Milla

Detta gör mig otroligt förbannad! Var inne och kollade på sidan och det är många produkter som aldrig kommer innanför min dörr igen! Länkade också till sidan från min blogg, om det är ok för dig? Fy fasiken, vad arg jag blir!



Kram kram

2010-02-21 @ 12:12:23
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Karolina

Va skönt de är att se att andra reagerar. Jag har i flera dagar nu skrivit inte mindre än 3 inlägg om detta och kan inte sluta att tänka. Jag behöver juh bara titta här hemma (Har 2 hundar 2 katter och en dv hamster) för att må dåligt över vad jag inte var medveten om. Åh söker mer och mer information hela tiden och uppdaterar. De finns juh så enormt med information att hitta.

2010-02-21 @ 16:56:03
URL: http://viktkampen.blogg.se/
Postat av: IaMia's - Madeleine och Marie

Det är så vidrigt så det finns knappt ord för det. Vi är båda stora djurälskare och tror att vi har koll på detta, men det är nog bäst att genast kolla informationen i ämnet för att vara på den säkra sidan. Vi skulle ALDRIG använda eller sälja kosmetika som är djurtestat!

2010-02-23 @ 21:58:34
URL: http://ia-mias.blogspot.com

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0