Ska man kunna vara naken hemma?

En liten fundering slog mig i huvudet medan jag struttade runt här hemma och städade. Jag har nämligen inte kommit in i duschen än så jag går omkring här nästan naken. Bara trosor på mig. Det var så jag klev ur sängen imorse. Ioförsig har jag haft morgonrock på mig men det blev varmt. Haha!

Det jag tänkte på var att det borde väl vara så enkelt att kunna lufsa omkring hemma alldeles naken? Men jag vet nog inte så många som gör det (eller vågar erkänna det). Jag går omkring naken hemma när jag känner för det. Sover ju utan pyjamas så går oftast upp så också. Jag orkar inte slänga på mig kläder det första jag gör på morgonen utan går upp och borstar tänder och ger katterna mat och sånt naken. Är det nåt fel på det? Jag tycker inte det. Jag är hemma hos mig och där gör jag vad jag vill. Idag har jag diskat, dammsugat och torkat spisen naken.

Många tycker säkert jag är knäpp. Jag har en gångväg rakt ovanför fönstren så går folk där kan de se rakt in. Jag har en gårdsplan utanför och en gräsmatta där folk sitter, men jag anser inte att det är mitt problem riktigt. Om de inte vill se mig naken så får de väl sluta att glo in i min lägenhet.
Sen skulle det garanterat kännas jobbigt om folk jag känner väl skulle kommentera det med knasigheter och så, men jag har väl rätt att gå naken om jag vill. Jag tänker inte ha rullgardiner för att folk ska sluta glo in i mina fönster. Den som fönstertittar "på riktigt" hos mig kan räkna med att dö! Folk som tittar in får skylla sig själva med vad de ser.

Men tack och lov så har jag inte upplevt att nån går och råglor in här i denna lägenheten. Dessutom är det ganska lummigt utanför så på somrarna är det ändå rätt lugnt tror jag. Det var värre i förra lägenheten i så fall. Den låg precis bredvid vägen och folk som gick förbi glodde rakt in utan samvetskval. Det var några gånger som jag pekade finger ut till folk och då var de snabba med att vända på huvudet!
Jag tycker det är fräckt att gå och glo in i folks fönster! Ohyfsat och respektlöst. Man kan faktiskt ha blicken framåt fast man passerar hus. End of story!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0