Arraksbollar!

Så enkelt och supergott recept! Eget julgodis. :) Ett recept som jag fått av min svärmor. :)

100 g margarin
1,5 dl punchextrakt
1 pkt sockerkaksmix
2 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
Strössel

* Smält margarinet, hälli punchen och hätta upp.
* Blande de torra ingredienserna i en skål.
* Häll margarinpunchet i de torra ingredienserna och blanda till en jämn smet
* Låt stå kallt tills smeten kallnat och stelnat något.
* Rulla till bollar och rulla i strössel.
* Låt stå svalt.

 
Dessa på bilden är inte mina. Jag har rosagrönt strössel. :P

Kommentarer
Postat av: Maria

haha jag har nog ätit upp en hel smet snart :) fast dom är ju rullade i bollar :) hoppas mamma har kvar några till julafton :)

2008-12-19 @ 14:49:09
URL: http://n0ll8.blogg.se/
Postat av: ANNA

Sara!!! Tack gulliga du för julkortet!!!!=)

Du anar inte hur glad jag blev här borta i kalla oschlo!!! Det enda också..=) Saknar dig så massa men jag ska vara hemma lääänge över jul så oj vad vi ska leka! word??!!! mISS U very very badly!! Puss

2008-12-19 @ 23:02:52

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0