Halsfluss

Senaste veckorna har inte varit så idiotroliga om jag säger så. Mycket i huvudet och förkyld och till råga på det så problem med ryggen. Sen är man igång med träningen igen och det känns asbra. Men då plötsligt så är det dags att börja känna sig risig och febrig när man är på jobbet. Så onsdagen förra veckan så var jag ju helt klart inte till särskilt stor nytta. Förklaringen var ju sen då att jag hade feber när jag  kom  hem på natten.
På torsdagen så vaknade jag jättetidigt och mådde verkligen skitsnygg. Febern hade stigit till 39 grader. Kan inte ens minnas om jag nånsin haft så hög feber. Så jag kravlar mig ut i köket och dricker vatten och sen tillbaka till sängen. Det blev en hel dag i sängen och jag bara sov och sov. Ringde jobbet på eftermiddagen och sjukskrev mig  till fredagen. Jag kände ju att febern kommer inte hinna gå över och dessutom hade jag fått ont i halsen så jag knappt kunde svälja. Halsfluss? Så det blev nyponsoppa till frukost, lunch och middag. Sen sov jag. 

Fredagen var likadan. Sängen, dricka vatten, kissa och sova. Dricka lite nyponsoppa. Hade så ont så åkte till vc på dropin och fick bekräftat att det var halsfluss. Så sen blev det att åka hem och gissa vad? Sova! När jag vaknade på eftermiddagen så gick jag och hämtade ut penicillin. Sen sov jag igen.
Natten mellan fredag och lördag var det värsta på länge! Jag badade i svett och febern har stigit till 39,4 så jag var helt borta. Sambon hjälpte mig att byta nattkläder och torkade av mig svetten, bytte min dyblöta kudde och gav mig vatten. Sen somnade jag igen. Vaknade senare igen och var hungrig. Var förvånansvärt pigg och gick upp och tog en macka men ångrade mig lilla snabbt eftersom jag knappt kunde svälja. Sen sov jag igen. 
Lördagen var lika slö den och söndagen likaså. Fick sjukskriva mig för måndagen och tisdagen också för var fortfarande febrig. Mot halsen gjorde dock penicillinet nytta tack och lov. Måndagen var också en slö dag men orkade inte bara glo hemma så pep med till Zumban. Sen sov jag igen.
Tisdagen var helt feberfri och jag var lite piggare. Däremot hemskt ont i magen. Likaså på onsdagen.
Igår jobbade jag mitt första pass på en vecka. Skönt att vara igång igen! Även om jag hade ont i magen så gick det bra, fast jag blev väldigt trött och på kvällen hemma sen så låg jag på febergräns. 
Idag har varit en ledig dag och jag har träffat två av mina käraste vänner och fikat. Det har varit fantastiskt skönt att bara vara. Men nu är det två dagar öppning på jobbet som gäller och sen två dagar stängning. Sen är man snart långledig och då tänker jag bara frisk. Vill inte förlora mer dagar nu. Känns  som att jag sovit en vecka i sträck och fast C tagit god hand om mig och pysslat om mig och gett mig en jättefin tidig julklapp och jag haft ett kort besök, så har det varit sjukt tråkigt och ensamt att bara ligga och vara sjuk. Jag  avskyr det! Så på söndag äter jag det sista penicillinet och sen tänker jag bara frisk.







Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0