Allt på en gång

Man börjar bli lagom återställd och kan börja köra ordentligt på gymmet och allt nu. Härligt! Dock så krånglar ryggen lite igen men jag hoppas det ger sig. Ska ju köra första easyline-passet imorgon efter att ha varit sjuk. Sen ska vi zumba och så träna lite extra till zumbauppvisningen på lördag.

Vilken helg det har varit! I fredags var det tacokväll med jobbet hemma hos Jonas och Frida. Det var jättetrevligt och kul! Vi käkade och drack och sen åkte de flesta av oss in till stan för att gå ut på krogen. Vi landade hos Mauro först och där började urspårningarna. Vi behöver inte tala om dem. Men sen gick vi ut och dansade oss svettiga. Jag hade olyckan att nåt vingligt fyllo lyckades välta en gigantisk askkopp på min fot så den blev lagom blå. Efteråt hängde jag återigen med Mauro hem en stund innan Carlos hämtade mig och vi åkte och käkade. Sen sov jag gott.

På lördagen var det dags för Zumba och jag tackar resorben för min pigghet. Sen var det dags att åka hem och duscha och sen åka till Lisa och träffa henne igen äntligen. Fick se hennes nya fina lägenhet också och timmarna sprang iväg. 

Söndagen blev lugn och sen var det danskurs. Bachata den här gången. Det var jättekul tills de sista tio minuterna då min danspartner helt missade det här med att förvarna att nåt ska hända, så jag fick en stenhård armbåge rakt på käken så tänderna slog ihop så det ekade i huvudet och givetvis med en del av tungan emellan. Så blåmärke på hakan, en tunga som blödde i fyra timmar och en öm käke fick avsluta helgen för egen del.

Sen var det tyvärr en ung kille jag kände som avslutade sitt liv denna helg. Tragiskt och chockerande och jag kan inget annat än beklaga och sörja för hans föräldrars och syskons skull. Vila i frid lille vän. Jag vet att du var en fin kille. 

Veckan har rullat på med träning, jobb och vänner. Mycket kul har det varit hittills och så en pinsam händelse. Inte för egen del men jag skäms å andras vägnar hur pinsamt dumt man kan bete sig ibland. Men det slutade iaf med en toppenkväll.

Nu är det dags att krama kudden.



Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0