Födelsedagar

Har överlevt en dryg månad som trettioåring nu. Kan inte påstå att jag haft nån åldersångest alls faktiskt. Man är inte äldre än man gör sig och jag är barnslig ibland, take it or leave it.
Firades iallafall i tre dagar i rad så måste säga att det var ganska storslaget ändå.
Fredagen, dagen innan födelsedagen så kom släkten på besök. Smörgåstårta, vanlig tårta och fikabröd hade inhandlats (hann inte baka ett dugg pga jobbet) så det fanns gott om ätbart till tjocka släkten. Mysigt att träffa alla och fö presenter, men på kvällen var jag skapligt trött så jag somnade ovaggad innan säger så.
På lördagen, min födelsedag, skulle jag egentligen jobbat 15-24, men bytte så jag fick jobba 9-16 istället. Skönt att ha kvällen fri. Men jag fick min beskärda del av överraskningar på jobbet innan hemfärd också, då det plötsligt låg paket och blommor ute på kassan. Söta arbetskamrater jag har!


Även på hemvägen förstod jag att det var något lurt i görningen, då Carlos kom med väldigt många frågor som hade med min hemkomst att göra.

När jag väl kom innanför dörren så visade det sig vara rätt, då soffan var täckt med ballonger och det stod presenter på bordet i vardagsrummet. En parfymdoft som inte var min egen spred sig också i lägenheten och sen började plötsligt soffan att fnissa. Eller de tre små mähäna som låg där bakom och tryckte; Jenny, Suzan och Micha!
Det blev en trevlig eftermiddag med mer presentöppnande, fika och glada skratt.


Veckan efter väntade flera överraskningar då Suz och Micha helt suspekt stod utanför min port en natt efter jobbet, men vi fikade glatt och de satte griller i huvudet på mig. Dagen efter var Carlos i farten och jag fick tvångsmässigt lämna min lägenhet i en timme och när jag kom tillbaka hade vardagsrummet förvandlats till en skattjakt, där ledtrådarna var pusselbitar. Slutligen blev det ett egenkomponerat pussel som de gjort, med bilder på alla som var med och delade på min present från dem. Den fick jag dessutom leta efter, men det var värt all möda! Hihi!



Underbara själar till vänner har jag! Men det var inte slut där heller! På söndagen väntade trekamp med biljard, minigolf och bowling på Vilbergen. Inklusive plankstek. En helmysig dag med alla sötnosar! 





Ja, trots att man blivit 30-plussare så är jag ändå glad, för jag har fantastiska vänner i min närhet och trots all drama emellanåt som ställer till mycket i våra huvuden, så känns det otroligt skönt att vi ändå kan hålla ihop och ha kul tillsammans. I vått och torrt. Tack för det! I love you guys!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0