Usch!

Jag avskyr att vara sjuk! Jag blir det sällan, men nu har jag åkt dit och det är inte lindrigt.
Huvudvärk, halsont, hosta, snorig i ena sekunden, genomtäppt i den andra, feber, näsblod, matt och trött. Har dessutom förlorat både smak- och luktsinne.
Till råga på allt fick jag knät krossat (viss överdrift då, men ont som F*N gjorde det. Och vilken smäll det blev!!) av en flygande IPad igår. Så idag är jag lite tragisk och tycker synd om mig själv. Har legat i sängen hela dagen typ och zumban var bara att totalglömma. Jag kom knappt ur sängen i morse. Usch, trist när en ledig helg går åt såhär. Har tillomed sjukskrivit mig för måndagens arbete. Jag känner att det inte kommer hinna ge med sig så det var lika bra att vara förutseende.

Vet inte hur många koppar ingefärsdryck jag har druckit idag och igår. Ett helt gäng. Hoppas på ett mirakulöst tillfrisknande men det är nog att hoppas för mycket. Och med tanke på det besked jag fick häromnatten om ett eventuellt... Så är det helt klart värt varenda sjukdomsminut om det är dessa saker jag fick välja mellan.
Har inte vågat ta upp det själv ännu. Det måste få mogna lite i mitt (inte bara mitt kanske) huvud också, men jag är beredd att fajtas i så fall. Hoppas jag inte behöver göra det ensam då bara.

Nähe, en kopp ingefärsdryck till kanske?


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0