Statoil kan festa!

Våra personalfester brukar alltid bli väldigt roliga och alkoholhaltiga. Likaså denna gång.
Redan vid halv åtta i fredags morse gick bilarna/bussarna mot Stockholm och Upplands Väsby till vår kickoff. Hotell Scandic infracity var platsen som skulle intas.
Jag var fruktansvärt trött och ledsen efter en jobbig natt och satt med hörlurar och småsov hela vägen. Väl framme så fick vi iallafall våra rum direkt så det blev att slänga upp väskorna och sen bege sig till en del av anläggningen där många av statoils leverantörer stod med sina montrar och delade ut en massa godsaker. De fullkomligt överöste oss! Läsk, vatten, kaffe, bullar, choklad, korv, tuggummin, cheesehearts och mycket mer! Det blev en ordentlig goodiebag. Det bästa var att man kunde gå dit under hela dagen. Hehe!
Vi fick lunch innan mötet drog igång kl 12.00. Sen fick vi veta mycket hur det gått förra året och vad som väntade i år osv. Ganska matnyttig information. Pauser emellan och en man vid namn Klas Hallberg som höll en helt UNDERBAR föreläsning! Jag tror de flesta av oss alla skrattade oss igenom den timmen. Tårarna rann! Helt fantastiskt rolig människa!
Efter en avslutning var det dags att börja förfesten, det som alla väntat på. Sminkade oss och bytte om, sen traskade Malin och jag ner till Jonas och Tobbe. Det gjorde ca 20 personer till så det blev drag där i rummet.
Vi bodde på sextonde våningen för övrigt. Hehe!
Vid halv åtta gick vi ner och bjöds på champagne innan middagen.
Trerätters blev det, ingen supersucce men man var ju trots allt hungrig så det gick i. Sen var festen igång iallafall. Det blev många glada garv, mycket alkohol och en mupp som ville ses "där vi var ensamma"... Glad att jag skippade det! Men därför kallade han mig "feta kossa" i sms...moget.
Fredrik kom förbi och vi satt och kacklade om ditt och datt ett bra tag. Sen började det bli dags att röra sig mot rummen igen. Festa eller sova var fritt val. Jag valde sistnämnda. Det hade varit en lång dag, jag var full, trött, glad och ledsen på en gång så det var nog lika bra.
Men det var en helt klart rolig kväll!

Idag mumsade de flesta av oss i oss mumsig frukostbuffe. Jag åt som en häst, macka, äggröra, bacon, kokt ägg, kiwi, ananas, melon...ja det fanns gott om mat.
Sen åkte vi hemåt äntligen och jag dundrade in i full fart för att hinna zumba. Haha! Det var sjukt kul det med.


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0