Dags att flytta

Ja men titta så plötsligt saker kan hända. Ett telefonsamtal och boom, så har jag fått en lägenhet i stan.
Har ju småsökt litegrann och tittat på ett fåtal lägenheter, men bara velat ha en som jag inte fick.
Nu ringde jag på en lägenhet som just blivit upptagen men blev erbjuden att kika på en annan. Sagt och gjort...jag gjorde det, gillade den och har tackat ja. Så på måndag kommer jag skriva kontrakt på ett nytt boende. Så den första juli kan jag flytta. Dock så har jag ju tre månaders uppsägning så min nuvarande lägenhet har jag kvar till första augusti. Alternativen då är att ha en månad att styra och ställa i lugn och ro, eller hoppas att min hyresvärd får tag på en annan hyresgäst.
Såklart så är det ju skönt om man slipper dubbel hyra, men också skönt att kunna ta saker med ro.
Parkering får jag också och BADKAR! Sistnämnda är nog fan det bästa av allt. Det har jag verkligen saknat.
Så nu går verkligen tankarna i banor om vad som ska slängas, vad jag kan börja packa ner, om jag får byta färger i rummen, om jag ska betsa min bokhylla jag fick av Suzan, om jag ska måla om min säng och så vidare.
Samtidigt så finns det ju såklart separationsångest och lite beslutsångest, även om beslutet nu är fattat.
Men jag har bott här i tio år nu och har ju pratat i nästan två år om att flytta till stan. Nu gör jag det snart.
 
Men det är mycket att fundera på iallafall och inte minst hur framtiden ser ut. Mycket är så himla konstigt just nu och jag vågar inte riktigt tänka positivt längre gällande vissa saker...Det känns som det är kört även om jag kan kämpa vidare, men inte ensam...  Men det är väl en helt annan historia. Men bland det jobbigaste som snurrar i mitt huvud nu. det och lite till.
 

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0