Make up artist-utbildningen Dag 18

Dag 18 bestod av TREND hela dagen lång. En jätterolig dag!
Trender är ju nåt som kommer och går hela tiden så vårt uppdrag på förmiddagen var att göra en make up med inslag av vad som är trendigt just nu!
Jag som ju älskar det här koralliga och orangea som är på tapeten just nu körde ju givetvis på det.
Orange läppar, rosiga kinder och en ganska enkel make up i övrigt. Det är ju trots allt sommar. Vindrufsigt hår som hänger och slänger lite som det vill.



Hanna gjorde detta på mig:
 

På eftermiddagen så fortsatte vi med trend och då skulle vi göra en make up på ett sätt som vi VILL ska bli en trend. Jag älskar ju boho/bohem/indianstuket så jag körde på en jordnära, inte för tung make up. Flätor i håret, mockasiner, naturmaterial, naturliga färger osv. Så make upen blev guldbrunfärgad runt ögonen och med skimrig och lystrig bas.





Det var dag 18. Förstår ni! Det är bara en enda lektionsdag kvar! En lektion! Sen övning på eftermiddagen på lördag och så på söndagen är det slutproven! Sen är vi klara! Helt galet. Man har kämpat och slitit och rest fram och tillbaka och haft så himla roligt! Kan knappt fatta att det är bara två dagar innan det är slut. Det är verkligen blandade känslor. Skönt på det sättet att man kommer vara lite ledig varannan helg, men trist att man inte kommer träffa de här vännerna lika ofta längre.
Sen återstår bara att se vad man ska göra med resten av sitt liv. :)

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0