Make up artist-utbildningen Dag 10

Söndagen blev en vinnardag! Jag blev så himla nöjd så jag gick och flinade resten av kvällen! Så skönt att få den revanshen efter den misslyckade lördagen. Vi ägnade oss åt make up till svartvita foton och sen till att göra brudmakeup och hår.
Smink till svartvita foton ska man tänka på att det inte blir för mörkt eftersom man ändå gör gråskala av det. Så mörka färger ter sig ännu mörkare till en svartvit bild.
Johanna, vår lärare, gjorde en make up på Linda, men den har jag givetvis bara i mobilen.
Jag gjorde på Annica och det blev jättefint!
Hon vill inte vara med på bild så ni får inget se. Men jag använde en ljus aprikosorange matt skugga på hela ögonlocket, i globlinjen använde jag en matt brun skugga som jag tonade uppåt och under brynet använde jag en vaniljfärgad som highlight. Mycket shading på kinderna och ett matt rosa läppstift.
Annica gjorde en sotning på mig och det blev såhär i färg. Har inget program på denna datorn att ändra till gråskala tyvärr. Haha!



På eftermiddagen gjorde vi både make up och hår till brud. Det var lite nervöst eftersom vi skulle göra båda saker på bara två timmar. Jag började och körde igång på lilla Hanna. Hade ju min idé om hur det skulle se ut. Det gjorde jag ju på Milla som övning. Det finns ju i ett tidigare inlägg. Men nu var det alltså allvar. Jag kände att jag hade det i migidag så jag körde igång med håret. Delade upp luggen från resten av håret, som jag satte upp i en ganska hög tofs. Lindade en hårslinga unt snodden för att dölja den och sen tuperade jag tofsedn, renkammade lite och gjorde en fläta som jag sen kammade uppåt för att den skulle bli stor och fluffig. I med lite hårblommor så gick vi  på luggen. Den tuperade jag och lade bakåt i en rockabillylugg och istället för att baka in "snutten" av håret som blir i bak så la jag det på sidan och gjorde en liten skruv. Det blev så jävla bra! Jag blev verkligen supernöjd själv!
Makeupen gjorde jag ganska klassisk. Använde färger som passar de allra flesta, rosa, aprikos, guldskimmer och brunt. Satte dit några singelfransar i yttre ögonvrårna. Det blev verkligen superfint och även här blev jag så himla himla nöjd! Tillomed Hanna sa att hon skulle kunna gifta sig så och det måste ju vara ett gott betyg om något. ;)
Nu vänner, blir det bildspam bara för att jag blev så fantastiskt nöjd med mig själv!







Efter detta gjorde Hanna på mig och det blev också superduperfint! Ljusrosa och mörklila är grymma färger ihop! Håret hann inte riktigt bli klart, men det skulle varit fantastiskt fint om det blivit!
Alla var verkligen superfina på eftermiddagen! Det var så mycket fina make uper och hår så jag vet inte vad. Helt lovely! Önskar jag hade tagit flera bilder.

Helgen som kommer nu, kommer bjuda på manlig make up, dragqueen och 80-90-2000-tal. Ser fram emot killdagen när jag har lille Eric med mig som modell. Det kommer bli mycket spännande! :D Jag ska fråga om jag får lägga upp lite bilder här. Undrar om han vill bli taggad på facebook också... :P

Tjingelingens!
PS, för övrigt så säg gärna vad ni tycker om min vackra brud. :) 


Kommentarer
Postat av: Milla

Jag har definitivt valt rätt stylist till mitt bröllop (när det nu blir av)! Otroligt fint, Sara. Du är så duktig!



Kram kram

2011-03-31 @ 09:09:53
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Anna

aS fint sara! =) Duktig du...

2011-03-31 @ 21:01:21
URL: http://mistingelsta.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0