Make up artist-utbildningen Dag 1

Halloj!

Här sitter man nu, mätt och belåten och mättad på information! Det har varit en rolig dag och en hel del nya kunskaper. Gick upp kvart i sju i morse, hur kul är det på en lördag liksom? Haha!
Men vid nio började utbildningen så det blev lite kläder, lite make up och lite frukost. Sen hade jag lyxen att bli skjutsad till skolan av snälla Fredrik. Träffade ett gäng tjejer utanför som säkert var lika pirriga som jag, men det släppte ganska snabbt när man kommit in. Vi hade lite upprop och rektorn och en lärare, Anneli och Olle presenterade IMC och Make Up Store och så hade vi lite upprop och fick berätta lite om oss själva. 
Efter det fick vi en gigantisk sminkväska med massa roliga saker i! Haha!

Nio microshadows (hade redan alla, hehe!)
Två eyedusts (som jag redan hade)
En cybershadow (som jag hade)
Tri Brow Color
Cover All Mix
High Tech Lighter
Fyra rouger
Fyra Studio Foundations
Två rengöringar
En dagkräm
En face mist
Massa penslar
En penselväska
Fyra flytande foundations
Fyra läppstift
Fyra läppennor
Fyra ögonpennor
Ett par lösfransar
Singelfransar
Lim till fransarna
En dual foundation
Ett löspuder
Ett wonder powder
Pincett
Svampar och puderpuffar och en pennvässare.

SEN tror jag inte det var något mer. Haha! Helt galet mycket saker, men lite kommer ändå behövas kompletteras under tiden.

Vi fick lära oss mycket om färglära idag och det var väldigt intressant! Sen fick vi testa att göra egna foundations utav de tre grundfärgerna och svart och vitt. Hur tufft som helst och det var verkligen inte det lättaste, men jag lyckades nog ganska bra, men applicerade för mycket i ansiktet, så stackars tjejen jag jobbade med liknade ett spöke. Hahaha! Men Olle hade medlet att rädda upp det hela så det var tur. Hehe! Fick tillomed beröm att jag blandat och lagt färgerna bra. Skulle liiite högre upp på kinden med shadingen bara. Men mer övning blir det. ;)

Nu ska jag ta och märka mina produkter och sen är det dags att varva ner och försöka sova lite. Imorgon ska vi lära oss foundations och bryn/fransar.


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0