Core och sånt

Wow, lite lagom mör i kroppen efter dagens träningspass.
Testade på Core för första gången och sen var det raka vägen ner till Bodypumpen. Dagen till ära så gjorde Emmelie mig sällskap och det var mycket trevligt! Denna tjej och jag har setts alldeles för lite det senaste året. Ogillas.

Hur som helst, core... ett kort pass på bara en halvtimme som arbetar med coren, mage och rygg. Jotack, det kändes kan jag säga! Det var hårda puckar på en gång, ingen mjukstart.
MEN, jag vet inte riktigt om detta var nåt för mig. Det kändes lite... halvt. Men mycket kan säkert bero på att jag var lite stressad, inte såg ordentligt hur man skulle göra övningarna och att jag redan innan hade träningsvärk i magen. Haha! Jag ska ge det en chans till iallafall. Det kanske blir med Milla. Vem vet. Hehe!
Bodypumpen är mer min grej tror jag. Det gillar jag hårt! Tungt, svettigt och man måste hålla ut lääänge. Hehe! Jag känner mig duktig efter bodypump. Tillomed Emmelie tyckte det var hyfsat kul. Jag hoppas hon hakar på fler gånger.

Efter träningen åkte jag till Maxi och handlade lite och när jag sen kom hem så fick jag middag som Fredrik lagat. Det var så himla gott och satt som en smäck i magen, för hungrig var jag! Som tack för att han fixade middag, så festade vi loss på varsin semla efter det och kollade på en film.

Imorgon blir det att gå upp tidigt och åka in på ett pass Easyline, men jag ska köra ganska lugnt då, så jag inte känner mig utsliten. Haha! Sen ska vi på hockey.

Nu ska jag snart sova.

Funderar på om jag kanske skulle göra en kategori som heter träning. Det blir ju en del sånt nu. Vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: L

Duktig du är så tränar så mkt. Ett litet tips i all vänlighe bara är att inte träna Body Pump/Easy line direkt efter varandra, alltså t ex BP på måndag och Easy Line på tisdag. Självklart funkar det ibland, men inget man ska göra varje vecka. Varje muskel behöver minimalt 48 timmars vila för att kunna återställa sig, och den uthållighetsträning som BP är sliter sönder muskeln totalt. Om du sen kör EL dagen efter så får inte dina muskelvävnader chans att reparera sig och träningseffekten uteblir och du känner dig som du beskriver det, sliten. Satsa på ren cardio istället, eller en vilodag.



Håller med dig, Core och jobbigt, och om jag ska vara ärlig jävligt tråkigt. Men det är bra träning =0). Kram på dig.

2011-01-11 @ 09:29:55
Postat av: Linnea

Fin o bra blogg!:)

2011-01-11 @ 09:44:18
URL: http://borntoloveme.blogg.se/
Postat av: Milla

Klart att du ska ge core en chans till och klart att det ska vara med mig. :-)

2011-01-15 @ 18:27:44
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0