Make up artist-utbildningen Dag 6

Den efterlängtade fortsättningen! Hehe!
Alltså, jag är inne i en så sjuk trött-period så jag vet inte vad! Jag vaknar tidigt, blir trött men är vaken och på kvällen kan jag knappt hålla ögonen öppna. Sover massor, men är lika trött för det. Det är väl att vintern fortfarande har en i ett fast grepp. Man skulle behöva gå i ide tror jag. Vakna till när solen har fått det varma vårskenet istället, för detta isljus som det är nu.

Hur som helst, här ska vi prata smink och vi har kommit igång med årtalsmakeup nu! Det är jättespännande!
I söndags hade vi 20-tal och 30-tal. På 20-talet var skuggor och allt väldigt rundat. Ögonen skulle ha rund form, rouget var runt och droppformat och läpparna skulle se ut som små hjärtan. Ögonbrynen ska vara långa och lite ledsna.
Jag satt modell åt Olle när han skulle visa 20-talslooken. Han tog på mig peruk så vi körde helt ut och det var jättekul! Såhär såg jag ut:



Sen var det vår tur att ge oss på 20-talet! Jag jobbade ihop med supersöta Sofie och hennes ögon blev så superfina! Dessvärre hade jag varit så långsam så jag hann inte riktigt klart. Jag hann bara lägga läppenna men inget läppstift. Dessutom hade jag gjort munnen för stor. Den skulle vara mindre. Haha! Men såhär blev det iallafall:



Sen måste jag bara få visa det som Hanna gjorde på Annica. Det blev så läckert!


Efter lunchen så hoppade vi på 30-tal med en gång. Tänk Greta Garbo.
Ljust på ögonlocket, mörkt i globen och uppåt. Mycket eyeliner och superdupertunna fejkade runda ögonbryn. Snipiga röda läppar som pricken över i:et. Och lösfransarna såklart! Lösfransarna!

Olle visade sin version på Linda:
 Så snipigt och snyggt! Riktig filmstjärnelook!

Under detta momentet så jobbade jag med Hanna och hon började sminka mig. Till saken hör bara att vi egentligen skulle ha haft ögonbrynsplast för att dölja våra befintliga bryn. Nu hade ingen det, så vi fick försöka dölja de befintliga brynen i den mån det gick, så tänk bort de riktiga brynen för bästa resultat. Haha!
Detta gjorde Hanna på mig:


Andra omgången körde jag på Hanna och jag var av nån anledning väldigt nervös för bedömningne i just det här momentet. Det är ju typ ALLT som jag tycker är svårast. Röda läppar, eyeliner och att få dit fransar. Hahaha! Men döm om min förvåning när Olle kommer och säger att det är det bästa jag gjort hittills! Gissa om jag blev glad. Wohoo! Han tog tillomed i hand. Så det var jättejätteroligt! Tillomed läpparna var bra.

Här är det bedårande resultatet: Hon är ju supersnygg!



Ja, efter detta var det dags att fara hem och jag somnade helt utmattad den natten. Det är ju så mycket som snurrar i skallen. Jag tänker på smink typ hela tiden. Haha! Redan tre helger avklarade. Det går så himla fort.
Nästa helg ska vi göra 40-tal och 50-tal på lördagen och på söndag är det Hår och Brud.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här är ju bara så häftigt, efter den här kursen kan du sminka för teater och TV!

Nästa helg får du gärna fota extra mycket, 40-50tal är ju min svaghet, ser fram emot bilderna. ;-)

2011-02-26 @ 00:54:43
Postat av: Kerstin

Hihihi, glömde skriva att förra kommentaren var från mig. :-)

2011-02-26 @ 00:55:47
Postat av: Anna

du är duktig! kul med bilder...måste bara säga att jag har lärt mig tidsperioderna på ett helt annat tillvägagångsätt! Som vi pratade om så skiljer det verkligen sig sjukt mkt mellan utbildningarna =) det bästa är att man behöver eg bara veta grunderna så kommer det till en av sig självt sen...

2011-02-26 @ 02:03:29
Postat av: Sara

Kerstin: Ska definitivt ta flera bilder då. :)



Anna: Skulle vara kul att jämföra anteckningar och så. Så får du berätta hur ni lärde er. :)

2011-02-26 @ 09:51:32
URL: http://starattraction.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0