Make up artist-utbildningen Dag 14

Den efterlängtade fortsättningen! Haha! Ibland är jag fruktansvärt seg på att blogga.
Men dag fjorton hade asiatisk/mörkhyad make up och sminkningar av äldre kvinnor att bjuda på. Och tatueringstäckning också förstås. Gissa som fick sitta offer då. Haha!

Jag fick ju tag på en jättegullig tjej som ville sitta modell så det var helt perfekt! En asiatisk tjej som heter Therese.
Just med asiatiska tjejer så ska man tänka på att bygga en globlinje och jobba mycket med eyeliner.
Tackar Therese för att hon ställde upp. :)


Sen hade vi även några mörkhyade tjejer att sminka, men de var lite färre så vi fick dela på dem. En ansiktshalva var fick vi, så Hanna och jag delade på denna tjej.
När det gäller mörkhyade så är det självklart basen man tänker på lite extra och sen att man gärna använder klara färger i makeup eftersom de ändå blir ganska dova.



Kolla denna kinden. Jag har alltså lagt ett klarrött rouge som heter East.


Fina blev de tjejerna! Jag gjorde för övrigt den högra sidan och Hanna den vänstra.

Sen hade vi ett gäng äldre damer som var så mysiga och hade nog minst lika roligt som vi! Den här vackra damen gjorde jag och Susan tillsammans, men vi sminkade likadant så hon kunde få gå ut och roa sig med tjejgänget sen. :) Hon hade själv jobbat med smink och varit modell tidigare i sina yngre dar så hon ville gärna ha ganska mycket smink. Tyvärr var hon känslig mot mascara så vi duttade bara på mascara på yttersta topparna av fransarna så det blev lite färg.
När det gäller make up till äldre ska man tänka på att inte ta för mörka färger. Mörka färger föråldrar. Sen blir hyn inte lika spänstig som på en yngre person så mycket återfuktning är a och o.


 

Här är en bild från hennes modellkarriär från förr. Minns dock inte vilket år det var tyärr, men nån gång på 50-60-talet skulle jag tro. Så himla vacker!


Det blev väldigt många moment den här dagen. Vi hade även täckning av tatueringar och jag blev såklart ett offer. Haha! Såhär blev det. Ni vet ju att jag har leopardmönstrade stjärnor på handlederna. Nu är de borta.

Det var fan lite äckligt när de bara var borta helt plötsligt. Haha! Saknade dem!

De övriga täckte vi inte helt eftersom de är så stora. Det kan vara ganska svårt att täcka när det är mycket färg, eftersom man mmåste motjobba med färger som tar ut de som ska täckas. Kontrastfärger alltså. Eftersom man dessutom använder väldigt mycket smink så är det lätt att det börjar lossna färg igen om man har otur. Det hände mig ett par gånger. Haha!




Till helgen blir det nya grejer. Fatta, det är bara tre helger kvar. Då är en dag repetition och en är slutproven. Galet! :)

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0