Make up artist-utbildningen Dag 13

Halloj!

Dagen började riktigt segt i sängen, blev bättre och bättre och nu är det väldigt segt igen... Vet inte riktigt vad som hände.
Idag är iallafall trettonde dagen i skolan. Det har varit skoj som alltid! Vi hade "Redaktionellt mode/hemlig bild och reklam". Det ni! Lät fint va? Hehe! Alltså, makeuper till modeller i redaktionella sammanhang, modereportage i tidningar alltså.

Vi fick en situation som vi skulle göra en sminkning av. Det var detta:
Sommarmode
Midsommar
Långklänning
Damernas Värld

Alltså, det ska fotas sommarmode i en långklänning och det ska föreställa midsommar och bilden kommer hamna i Damernas Värld.

Sagt och gjort. Min idé om midsommar och smink är ju skirt, mjukt, vackert, lätta färger. Går över en daggdränkt äng med långklänning och en blomsterkvast i den dimmiga soliga morgonen när daggen fortfarande blänker.
Så min make up blev såhär:





Efter detta så fick vi se en bild på en kvinna i klänning (modebild), bara att vi inte fick se ansiktet. Vi fick bara se klänningen och väskan hon höll i handen. Vad vi nu skulle göra var att göra en make up som passade till klänningen. Eftersom klänningen var väldigt färgstark och blockmönstrad (stora rutor typ) så tänkte jag att här ska ju klänningen framhävas och make upen bör vara ganska neutral. MEN jag kände för att fortsätta med mönstret i sminkningen så jag gick lite crazy istället och försökte mig på en blockmönstrad skarp make up också. Olle berättar ju sen i sin bedömning att det är det allra svåraste man kan göra... Hoppsan... Men jag tror inte jag fick jättekass betyg iallafall, för han sa att idén var väldigt bra. Tror trots allt att han gillade mitt försök, och mod kanske. Haha! Tyvärr glömde jag ju såklart att ta en bild på bilden (klänningen) men sminket kommer här:

Sen kom Olle och gav mig lite tips, idéer och rättade till ett par linjer:


Så tillslut blev det såhär, när jag fixat resten:


Det här gjorde Hanna på mig. Glömde såklart ta bild på midsommarmakeupen som var så fin. Men hennes gocrazy blev såhär:


På eftermiddagen hade vi väldigt roligt och då var det lite go-crazy också. Vi fick nämligen dra små gula lappar och på de små lapparna stod det saker som vi skulle få fram genom sminket. Så sjuuukt synd att jag inte hann fota detta för det var jätteroligt och alla hade så bra idéer.
Men det jag skulle förmedla genom sminket var... *trumvirvel*... KINAPUFFAR! Ja, men grattis till mig. Haha, jag började asgarva när jag läste på lappen. Det blev en kombination med klargul och brun ögonskugga och röda läppar. Hade jag haft en kinahatt så hade looken var klar som korvspad. Hehe!
Själv blev jag sminkad som en polkagris med halva läppen röd och halva vit. Det ni! Så läckert! Jag tvättade faktiskt av munnen innan jag gick ut. Hihi!
Så en mycket rolig dag har det varit, mitt snorande och snörvlande till trots.

Imorgon blir det till att sminka asiat/mörkhyad och sen äldre dam/pigmentförändringar och tatueringsdöljande. Ska bli spännande. Fick ju äntligen tag på en asiatisk tjej som hörde av sig via ett forum ( TUSEN TACK Anna för tipset! Hjärtan till dig!) Hon ska komma imorgon och vara min modell, vilket känns bra. Annars hade jag inte haft nån med mig.

Nu ska jag nog faktiskt hoppa ner i sängen strax, är lite lagom sliten och medtagen. Vet ju inte om jag är förkyld eller allergisk. Snorar som fanken gör jag iallafall. Testar att käka allergimediciner nu så vi får väl se om det hjälper.

Så tjingeling till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag gillar din midsommarmakeup, den är diskret och jättesnygg! Hade gärna sett klänningen till andra maken såklart, men makeupen sen helgalen ut i alla fall, lite Lady Gaga. :D

2011-04-16 @ 22:26:03
Postat av: Sara

Tack snälla. :) Ja, jag blev jättenöjd med den.



Jaa, så dumt att jag glömde fota den. :( Typiskt. Men den var iallafall ganska ful. :P Stora rutor i skarplila, skarporange, vitt och svart. Knäkort var den också. :)



Lady Gaga ska jag göra som min lookalike, så det kommer också framöver. :D I maj nån gång. 14 tror jag det var. :)

2011-04-16 @ 22:32:23
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Anna

varsågod sara !! hoppas det har gått bra för dig nu! =) Cool make du gjorde gillar det orangea starkt! kram

2011-04-19 @ 09:28:27

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0