Tjejkväll pt. 2

Återigen igår var det dags för tjejkväll, men med nästa gäng tjejer.
Hela dagen var en toppendag, för först bjöd lilla mamma på lunch, så vi käkade hela familjen. Sen åkte vi vidare till min och brors kusin, vars dotter Nellie fyllde 6 år. Hon har gått och blivit stora damen redan. Så söt liten pingla det är!
Hon och pappa hade bakat jättegoda kanelbullar och så fanns det rosa tårta och pepparkakor och rosa rulltårta och massa annat smaskens. Kusinens nya lägenhet var jättejättefin och han har fått till det riktigt snyggt! Underbara mattor hade han också som han köpt på Rum Interiör så det ska jag kolla in. Vill ha en ny matta till vardagsrummet.
Efter att ha ätit lite tårta och snackat goja med släkt och vänner så åkte morsan och familjen hemåt, men jag fortsatte ner till Söderköping för nästa kalas. Bästaste Milla har ju fyllt år men inte hunnit firas efter all flytt och så, så nu var det dags.
Hon hade stått och gjort mat till oss och det var fantastiskt gott! Kycklingpaj och Spenatpaj. Jag som älskar matpajer, kunde ju inte bli bättre! Hihi!
Även Frida och Anna var med, två tjejer som jag träffat lite förut. Samtidigt som vi åt och snackade en massa strunt så var det Kristen Stewart-maraton på tv så vi kollade igenom Twilight och New Moon och nån mera film, men fullt koncentrerade var vi allt inte. Hahaha!
Det var verkligen kanontrevligt att träffa dem alla, och inte minst lilla pudeln Limo som studsade runt som en galning ibland oss.
En riktig toppenkväll!

Hemresan var dock ganska seg. Det var kolsvart och ösregnade, men det gick bra. Lite sakta kanske. Haha, men hellre det och komma fram.

Nu håller jag på i tvättstugan. Kände att det var dags, båda tvättkorgarna var fulla. Dock inte så mycket tvätt ändå eftersom det är mest sängkläder och prydnadskuddar. Så det bör gå rätt fort.

Ska in och snoka lite hos morsan nu och se om jag hittar hennes vetekudde. Min nacke blir stelare och stelare så det känns lite jobbigt. Får se om det blir bättre med värme. Skönare lär det ju bli iallafall. Hihi!

Ha en bra kväll! 

Kommentarer
Postat av: Milla

Hej gumman! Det var så kul att du kunde komma och det var så mysigt att bara sitta i soffan och prata strunt. Måste definitivt göras om. Jag får komma ut till dig någon dag också! Känner mig lite bortkopplad från världen utan internet, men på ett sätt är det skönt också. Men ganska irriterande att inte kunna kolla när man vill.



Ha det bäst, kära vän!! Kram kram

2010-10-28 @ 20:16:32

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0