Make up-skolan

Hepp hopp!

Hemma efter ett par dagar i Stockholm. Jag är supertrött och ska snart iväg och jobba. Har för övrigt fortfarande ont i huvudet så vi får se hur det känns sen. En kopp te ska det strax bli iallafall. Fredrik är så snäll och fixar. Han är gullig han!

Men igår var en riktigt kul dag! jag hade iallafall supertrevligt!
Fredrik och jag gick upp vid halv nio ungefär och käkade frukost och allt sånt. Sen åkte vi bil till Skärholmen och tog tunnelbanan därifrån in till Centralen. Därifrån gick vi sen till make up-skolan! Jag blev så glad för det var kort väg att gå, tog knappt tio minuter och så var det så himla enkelt att hitta. Helt klockrent.
Väl där så blev jag insläppt och fick kika runt lite och prata med läraren och se när de fixade lite hår och make up. De sminkade för brud just då.
Det var mycket mindre än jag trodde att det skulle vara så det var riktigt positivt. Jag gillar när det är små grupper, brukar bli bättre kommunikation och gemenskap. Det kändes iallafall riktigt bra och spännande, så det här ser jag fram emot!
Efter studiebesöket så tog vi oss en jättepromenad runt halva Stockholms innerstad (kändes det som iaf, vet inte hur långt vi gick). Det var kallt men härligt väder så det var mysigt! Sen åt vi mat och sprang lite i affärer och sen åkte vi hemåt.
Där blev vi bjudna på kinesmat och sen droppade det in lite gäster, så då blev det rosa prinsesstårta, bullar och massa annat gott fika. Synd att jag inte tog kort på tårtan, den var superfin! :)
Massa presenter fick den bortskämda pojken, som blivit 27 år. Hehe!
Det blev även ett gäng sena gäster i form av Robbin, Bella och barnen. Jättetrevligt att träffa dem eftersom det inte sker så ofta.
Robbin och jag pratade om hans jobb lite och det är nästan så jag känner att det är nåt jag skulle kunna tänka mig att testa på. Frågan är just om psyket pallar... Han hämtar lik... Annars pratade vi om skräckfilmer också. Haha! Men även trevligare saker togs upp. *fniss*

Somnade gott sen iallafall, vet inte om det berodde på Stockholmsluften, för mycket fika eller glöggen. Gott sov jag iallafall.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Gud vad roligt att det kändes bra på skolan! Jag håller med dig, små grupper brukar bli bäst. Ingår det håruppsättningar också? Det tycker jag verkar jättekul!

Kram Kerstin!

2010-11-30 @ 23:44:59

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0