Videobloggar

Halloj halloj!

Idag har jag varit uppe med tuppen. Vaknade kvart över sju...av en mardröm. Mindre kul, men den gjorde mig pigg så de var lika bra att gå upp. Inte ofta som jag är uppe och studsar så tidigt. Haha! Hade hunnit duscha när klockan var åtta. Det ni! Nu har jag suttit och kollat Micromiss's videobloggar på youtube. Har kollat hur man sätter fast lösögonfransar så det ska jag nog ta mig tusan testa idag. Hon får det ju att se så lätt ut, men jag slår vad om att det inte är så lätt ändå. Haha!
Annars ska jag bara ta det lugnt idag. Vara hemma och chilla, snacka lite med morsan, kanske gå en promenad och kanske göra lite nytta, vem vet vad jag kan orka med....

Nu ringde min läkare precis också, det hade jag glömt att han skulle. Men det var ju bra. Det knakar ju och knäpper så jag kan bli galen, plus att det gör lite ont nu under knäskålen eller hur man ska när jag sträcker ut benet helt rakt. Berättade det för läkaren och då gav han mig en sjukgymnastövning som jag ska göra. Väldigt enkel, men effektiv inom en månad enligt honom. Jag ska sitta långt ut på en stol så benet är fritt och så ska jag lyfta benet från höften, rakt ut, med benet rakt. Då aktiveras lårmuskeln och den sitter ihop med knäskålen och det ska tydligen kunna göra det bättre. Hundra lyft om dan i några veckor så ska det kunna bli bättre. Som det är nu, sa han, så glider inte delarna i knät mot varandra som de ska, därav knakandet.
Det är ju bra om detta hjälper, men ack vad ledsen jag blir trots allt, för det kommer ju inte bli nån box för min del innan sommaren känns det som...Ingen ordentlig benträning när vi är på gymmet...Attans, känns så himla trist. Men å andra sidan så blir väl åtminstone lårmusklerna starkare. Måste ju göra lyften med det andra benet med känns det som, annars kanske benen blir ojämna. Haha!

Jaja, men det är väl bara att sätta igång och lyfta då.

Hörs!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0