Prince of Persia

Fredrik och jag var som nämnt, på bio igår och såg Prince of Persia. Jag älskade filmen! Helt i min stil med såna här filmer! Äventyr, spänning, magisk story, lite kärlek och humor mitt i allt elände. Den har fått knappa recensioner, men jag hade nog fördel av att inte spelat tv-spelet med samma namn nån gång.
En grej som jag reagerade på bara var att jag tyckte den i många avseenden liknade Walt Disneys Aladdin. Haha! Men det var bara kul.

Vi får följa den unge prinsen Dastan i 500-talets Persien och den vackra men stingsliga och motsträviga prinsessan Tamina, när de ska försöka stoppa den elaka adelsmannen att lägga vantarna på Tidens sand - En gåva från gudarna som kan kan göra det möjligt att leka med tiden, och ger ägaren kraften att styra världen.


Mitt betyg till filmen: 5/5 Helt i min stil! (Dessutom fick jag se trailern till Eclipse. Hihi!)



Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0