Värmen gör mig nästintill orkelös

Halloj!

Vilken värme vi har! Jag är inte den som tycker om att klaga på värmen och gör det inte nu heller egentligen, men bristen på svalka i lägenheten gör det hela lite jobbigt. Det har varit lika varmt inomhus som utonhus och då blir det jobbigt. Framförallt för de små katterna också. De har inte gjort annat än sovit och jag är jätterädd att de ska må dåligt och lida.
De förstår ju inte sitt bästa av att de skulle må bra av ett bad heller. Hehe!

När vädret är som detta så ska man ju bo på stranden, vilket vi inte har gjort. Däremot har vi bott i vattenspridaren och det har gått ganska bra. Problemet är som sagt värmen inomhus. Men nu har vi hittat det andra myggfönstret. Det kanske blir lite lättare.

Av allt så har ju datorn varit det som man orkat med minst. iallafall jag. Den alstrar för mycket värme. Hihi! Har mest sovit på soffan under takfläkten eller i hammocken på altanen. Inatt lämnade jag till och med sängen och la mig på soffan och sov. Det var svalare.

Men inte bara gnäll va? Jag hade en underbart trevlig kväll i fredags! Tack så hemskt mycket kära vännerna Elin, Lindsey och Mari för det! Vi åt gott, drack gott och pratade om dittan och dattan. En riktig toppenkväll må jag säga!

Gårdagen spenderades i en solstol under vattenspridaren och kvällen till gav vi oss ut till Lindö och spelade minigolf och åt på restaurangen. Jag och Fredrik åt glass till efterrätt. Jag kan lova att den tjejen som la upp mina tre kulor i en bägare, antingen tyckte hon jag var för smal eller så var hon elak och gav en tjockis extra mycket, för större trekulorsbägare har jag nog aldrig fått! Mätt efter det var jag kan jag lova!
Minigolfen slutade med att jag kom tvåa av sex stycken. Det är nog det bästa jag haft och nånsin kommer få så det är kanske lika bra att sluta med minigolfen nu. Hehe!

Idag ska Fredrik och jag in och träna och sen gå ett varv på stan. han behöver shorts. Vi åker ju till Skåne på onsdag.
Så nu är det bara att sätta fart. Tjingeling!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0