Nagelmarmorering

Hej hå!
Sitter här och det var faktiskt ett bra tag sen jag käkade frukost. En hel timme faktiskt! Det ni! Vaknade tjugo minuter i tio idag men eftersom jag inte somnade så kände jag att då tänker jag ligga och slöa ett tag till så gick upp tjugo över tio istället. Så nu är jag på benen och tillomed påklädd redan. Haha!

Var ju ett tag sen som jag skrev att jag skulle testa en grej och så visa om det blev bra. Det blev kanske inte sådär tipptopp bra, menvisar det iallafall. Det jag pratar om är som rubriken lyder, nagelmarmorering.
Ni kanske kommer ihåg när man fick marmorera papper och grejer i skolan och göra omslag till skrivböcker, pennställ av toarullar och sådär?
Då droppade man ju ner några färger om det nu var i vatten, och rörde runt och sen lade man i ett papper där, så blev det jättefint. Hehe!
Så har jag nu gjort med min nagel. Läste tipset hos Linda Hallberg (kolla veckorevyn) och blev sugen på att testa, så sagt och gjort.

Jag har använt ett rosa lack, ett gråsvartglittrigt, ett lila och ett jätteljussrosa. De tre sistnämnda kommer från Depend och det första är ett som heter Baby som jag fick med en Solo-tidning.

Tog en skål och hällde i vatten och sen droppar man bara ner nagellack och sen rör runt eller petar runt lite med en sticka och så doppar man ner nageln.
Egentligen är detta kanske mera till för lösnaglar som man kan doppa ner, men jag doppade ner hela fingret, så en tops och nagellacksremover är ju att föredra sen när man är klar. Haha! Nu blev jag inte helnöjd med denna, men övning ger färdighet! Roligt var det iallafall och detta kommer jag göra flera gånger. Kan ju bli galet snyggt alltså!



Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0