Ett jävla gnäll!

Alltså, ok...tänk om allt bara kunde få gå som på räls ibland. Saker som man anser självklara ska vara självklara här. Man ska inte behöva frysa där man bor. Det ska finnas värme i elementen. Finns det en tvättstuga så ska den funka.

Nu är det nåt förbannat elfel eller propp som gått eller nåt, men elementen här hemma bara svalnar och svalnar så det blir kallare och kallare. Torkrummet, torktumlaren och ena maskinen har lagt av. Startar jag det ena så går det på halvfart och inget annat funkar. Startar jag flera grejer är det inget som funkar. Strömbrytarna står bara och surrar. Har kollat propparna och bytt, men det har inte heller hjälpt. Tvättstugan är det minst viktiga även om jag vill ha mina kläder tvättade och torra, men jag vill inte ha bara åtta plus i lägenheten igen!!!
Ringde hyresvärden och han lät lagom nyvaken och icke glad, men han skulle komma ut. Hoppas det sker snart bara. Jag räknar kallt med att värme i huset och tvättstuga ska funka... det gör det väl i vanliga fastigheter? Jag tänker inte rätta mig efter att sakerna här är skit. Då får det väl ordnas nya som fungerar... Blir så deppig på att det alltid ska vara nånting! Morr!


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0