Solstice - Blodröd sommar

Louisiana Bayou. En plats som vilar på uråldriga voodooskrönor, mystik och för unga Megan - en djup familjetragedi. Ett halvår har gått sedan Megans syster tog livet av sig vid familjens sommarhus och för att hedra henne och fira sommarsolståndet åker det gamla gänget dit som vanligt. Men allt är inte som det ska och Megan börjar ser märkliga syner som tyder på att systerns död kanske inte var självförvållad. Snart involverar historien försvinnandet av en lokal flicka, märkliga riter och ouppklarade affärer på gränsen mellan de levande och de döda...

Till att börja med så vill jag säga att detta är en remake på en dansk film som heter Midsommar. Den har jag inte sett ännu.
Tyckte denna var riktigt spännande. Läskig så man hoppade till då och då och även creepy så man fick lite rysningar. Gillar ju dessutom övernaturligheter så den passade mig bra. Väntar med späning nu tills jag får hem originalfilmen på danska.

Betyg: 3,5/5



Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0