På rymmen

Vilken himla storm det har varit inatt. Det har blåst och skramlat på verandan så jag vet inte vad. Inte nog med det så började jag läsa på en bok igår med som verkar läskig. Känns som en skräckfilm, fast bok. Usch...och när det står om smygande människor på verandan i boken, så är det ju klart man reagerar när det skramlar på ens egen veranda... Somnade till slut, vaknade tio i åtta. Tack för den... har varit ett jäkla liv hela morgonen med grannar som väsnas och dånar iväg i bilar och sånt, men vad gör man. Bara att gilla läget eller ogilla det och bli sur. Jag valde det första, vände mig om och slumrade ett tag till, men vid nio fick jag nog och gick upp.

Så nu på morgonen har jag storstädat kattlådan, skurat handfat och toalettstol, käkat frukost och upptäckt att överdraget till gasolgrillen är på rymmen på verandan. Även bordet har flyttat på sig och så även hammocken, så nog har det blåst alltid.
Funderar nu på om jag ska göra en kladdkaka och smeta över restrerande mintchokladfrosting eller om jag ska ta en promenad, men i stormen så blåser man väl bort. Får se. Eller om jag helt enkelt ska göra slag i saken och fota lite grejer till tradera. Det vore ju på tiden.
Ja, nu ska jag iallafall kissa så det så.

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0