2012

Mayaindianerna förutspådde för hundratals år sedan att jorden ska drabbas av stora naturkatastrofer och slutligen gå under år 2012. När de gamla sägnerna blir verklighet och människorna står inför världens ände kämpar Jackson Curtis inte bara för att rädda sin familj, utan hela mänskligheten. Det blir en omöjlig kamp mot klockan och hopplösa odds. Men Jackson vägrar ge upp trots att allt hopp verkar vara ute.

Såg denna film för ett par veckor sen och jaa... vad ska man säga. Den var ju inte dålig, men ingen wow-film heller. Jag gillar ändå katastroffilmer så för mig var detta två timmars helt ok underhållning. Effekterna som alla pratat om var grymma och det hade säkert gjort sig bra på bio. Men nej, för mig var inte detta nån film som var att falla för. Men lite spännande underhållning en kväll... ja, då funkar det.

Betyg: 3/5


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0