Make Up Institute

Idag var jag ju med min söta lilla Anna på hennes skola och agerade modell. Dagen började inte så bra eftersom tåget var inställt men sen blev det bättre.
Stackars Anna och hennes tågkompis Em(m?)elie missade ju mycket av teorin men de fick iallafall anteckna. Medans de hade lektionen satte jag mig på ett fik och drack en kopp te. De hade frestande goda kanelbullar där men jag bara luktade på dem lite när ingen såg. *hoho* Okej, inte på riktigt då, men jag hade lust. Sjukt att jag frestar mig själv så mycket. Jag luktade på Annas After Eight hemma också.
Men sen fick jag komma in iallafall och skolan var mycket mindre än jag trodde. Hade tänkt mig det större just för att det heter Institute tror jag. Det låter ju stort. Men det var himla kul och mycket trevlig personal måste jag säga.

Vi trodde ju för övrigt att det var en brudmakeup som skulle göras, men det var det inte utan catwalk/fashion mera skulle jag vilja säga. Väldigt markerad make up som syns och sticker ut på modellerna på en catwalk. Anna fick idétorka så hon visste inte riktigt vad hon skulle göra. Jag tycker det blev mycket och rätt häftigt, men Anna var inte alls nöjd. Hon kommer nog öva mer på mig tror jag, men det göra inget för det är bara kul!
Har inga bilder nu men jag hoppas Anna kan skicka över dem hon tog så jag kan lägga upp här om jag får.

När jag satt där idag så kände tillomed jag hur kreativiteten började flöda! Jag ville testa och pilla och sminka och fråga en massa och nu är jag mer sugen än nånsin på att gå skolan, men det är verkligen ekonomin som är ett trubbel. Vet ju inte riktigt hur man ska lösa det men får väl se. 

Nu ska jag faktiskt in och sova, för jag har nog åtminstone ett par timmar att ta igen sen förra natten och det ska bli himla skönt. Jobb imorgon igen, men nu har jag massa matlådor så behöver inte ägna hela dagen åt matlagning iallafall. Ska nog ta mig en promenad om inte vädret är alltför trist.
Men nu blir det sängen!

Nattinatti!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0