Hokuspokus-mötet...

Sådär, nu är jag hemma från Hokuspokusmötet, som en del garanterat tror att det är. Hehe!

Ja, jag hade ju inga förväntningar över kvällen eftersom jag inte hade en aning om vad vi skulle göra. Det visade sig iallafall att en del av de som var där hade varit med på såna här kvällar tidigare och det var åtminstone fyra som hade vissa förmågor. Två var medium på riktigt. En hade just upptäckt sin förmåga. Men några med mig var där första gången.
I början satt vi mest och pratade och sen skulle vi följa en ledd meditation, vilket gick ut på att vi skulle lyssna på en cd och följa instruktionerna och visualisera det som rösten sa åt oss att göra. Det hela gick ut på att först och främst slappna av och så kanske få nån slags kontakt med någon.

Jag visualiserade det som cd'n sa, jag stod framför en mur och följde den tills jag hittade en grind, gick in i en trädgård, följde en stig bland massa blommor och så vidare... Till slut satt jag under ett träd på en kulle och filurade. Efter ett tag gick vi samma väg tillbaka genom trädgården och ut genom grinden. Sen fick vi titta igen.
Jag mötte ingen, men däremot ploppade det upp väldigt konstiga tankar som jag garanterat inte skulle ha tänkt på annars. Några av dem glömdes bort samtidigt som jag öppnade ögonen, vilket gjorde att det kändes väldigt drömlikt.
Nu kommer det roliga. Carina, som var det ena mediumet (det är henne vi är hemma hos) säger att hon fått kontakt med en man som är långsmal i ansiktet och han pratar om älgjakten. Hon känner en smärta i huvudet som är hans. Han är också tjurskallig och envis. En tjej meddelar att hon kan känna igen beskrivningen på en död person hon känt.
Den tjejen som nyss upptäckt sin förmåga pratar om en man med stora öron och stor näsa. Han är tjurskallig och kan vara vresig och väldigt envis (säger-han-att-månen-är-röd-så-är-den-det-envis). Hon känner att hon får ont i halsen och väldigt svårt och snträngt att andas. Hon tror att mannen hon mött har hängt sig.
Den tjej som meddelat sig ha känt igen Carinas beskrivning menar nu att det måste ha handlat om den hon kände. Han hängde sig och jagade älg...
Tro nu vad ni vill om detta, skeptiker.

Random googlebild

Sen fikade vi och pratade om lite dittan och dattan. Och mycket om paranormala förmågor såklart. Carina menade på att hon hade kunnat visa så mycket mer, men tiden hade verkligen sprungit iväg. Vi fick en supergod krusbärspaj också, och mockarutor och äppelpaj. Men krusbärspajen blev favorit. Sjuuukt god och frisk smak!

Men utvärderingen av detta blir iallafall att det var en väldigt intressant kväll. Fick kanske inte veta så mycket som jag önskat, då någon hade förmåga att prata bort en hel del... Sen känner jag att det är lite svårt att förstå att dessa mediala människor verkligen ser nånting annat än vad jag själv gör. De kunde lika gärna ha drömt eller fantiserat ihop nånting. Inte för att jag tror att de ljuger, men jag vill gärna se lite mer förmågor också. Så jag kommer gärna gå på fler av dessa kvällar om de fortsätter, de dagar jag kan!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja låten är så skön på något sätt =)



Tror du på livet efter döden?



Jag tror på det. Just nu har vi någon på besök hos oss. Han kastar ut böcker ur bokhyllan, klampar runt på övervåningen m m ...

2009-10-14 @ 23:09:49
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Milla

Det där lät verkligen spännande! Måste ses snart så att du kan berätta mer.



Kram

2009-10-15 @ 19:06:20
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej det känns inte otäckt alls, bara att vi sover dåligt vissa nätter. Väntar på att en man ska komma hit och rensa men han har lite fullt upp så det är bara att härda ut :)

2009-10-15 @ 22:59:23
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha ja och de var ju dessutom två systrar där och var hundra på attd et var deras pappa..sjukt facinerande....as trist att du inte kan avra m nästa gång =(

2009-10-19 @ 21:10:35

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0