Jordgubb- och rabarberpaj

Igår var en riktig långdag! Vaknade halv åtta på morgonen av att regnet vräkte ner, men gick upp och åkte in och tränade. Det var väldigt längesen jag var på gymmet så det var skönt! Körde crosstrainern i en halvtimme på en  högre nivå än jag brukar och det gick bra. Sen körde jag styrka för mage, rygg, armar och axlar... överkroppen helt enkelt. Men efter detta så var jag så trött så jag mådde lite illa.



Åkte iallafall till sjukhuset sen och hälsade på farfar. Det verkade helt ok med honom nu, men jag hoppas han ändå får vara kvar några dagar så något av hans spritsug försvinner där uppe, så han inte tjatar på sina "vänner" att de ska till bolaget så fort han kommer hem...
Sen åkte jag iallafall till Emmelie och Lexus och tog en fika. Blev kvar där ända till sex på kvällen och då var jag hungrig igen så det var dags att åka hem och få nåt i magen.

Hemma så mötte jag Benny och Tyson. De skulle till mamma och fika på jordgubb- och rabarberpaj, så det joinade jag med nöje. Vem tackar nej till härlig smulpaj liksom. Haha! Inte jag!

Sen blev det iallafall en film i soffan. Inside hette den och den var väl sådär. Lite småläskig men också lite för överdriven för att man skulle tro på det. Lite splatterskräckis kan man säga. Men den funkade en regning fredagkväll trots allt. Sen gick jag och sov. Trött som tusan var jag.

Jag är riktigt seg idag med. Vaknade vid tio så det var rätt skönt att på sova lite, men jag har träningsvärk lite varstans. Funderar på om jag ska ut och gå en sväng, men känner mig lite stressad eftersom jag börjar jobba tre och mina promenader blir minst en timme. Ska ju  helst hinna göra lite mat med. Kanske tar och promenerar till jobbet sen istället.

Jag åt iallafall en grym frukost idag. Tycker jag! Stor kopp Mumsbums-te, knäckemacka med ost och paprika och en stor tallrik med jordgubbar och mjölk. Mycket gott och mycket mätt är resultatet av den frullen. Hehe!

 

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0