Strul överallt.

Nu har jag allt städat klart för idag. Enda jag har kvar att göra är att ta  upp Fredriks täcke ur tvättstugan. Klockan är ju 00.42, så det är lite sent men det blev ju lite längre än väntat på hundkalaset. Hihi!
På tal om tvättstugan fick jag ju ha en trevlig stund innan jag själv kunde tvätta, för att sanera tvättmaskinerna från hundhår... Jättekul, verkligen! Ibland förstår jag inte vad det är med folk. Rörigt kan man  ha det hemma, det skiter jag i, men i ett allmännt utrymme ser man väl till att städa efter sig? Jag gör det iallafall! Tycker det är äckligt att behöva ta hand om andras snusk.

Var uppe på jobbet också för en stund sen. Var tvungen att ha choklad. Till min förvåning så jobbade Jonas och Alex istället för Tommy W och Jessica... Stackars Jonas hade blivit intvingad till jobbet för att Tommy W plötsligt blivit sjuk en timme innan han skulle börja jobba. Konstigt att han inte sa till mig att han mådde dåligt när han ringde på förmiddagen... Jag hade ju ett missat samtal från jobbet sen, men det såg ju jag typ tre timmar efter att det ringt. Ja, så Jonas hade blivit så illa tvungen att hoppa in för att chefen själv skulle slippa jobba från sex på morgonen till tolv på natten när det stänger... Så han missade en 18-årsfest med sina vänner idag. Stackarn! När han dessutom sagt ifrån om att jobba för Jessica redan innan. Då fick Alex hoppa in för henne istället eftersom hon inte kunde. Ibland  undrar jag vad man ska ha extrapersonal till när de inte kan ta ansvaret att jobba sina tider... Himla trist det där.

Jaja, det där blev gnälligt. Skönt att få skriva av sig ibland. Min blogg får vara dagbok också. Hihi!

Imorgon har jag faktiskt inte ett jota att göra! Mamma och Jansa funderar på att åka ut med båten om det blir bra väder...kanske skulle man följa med. Men jag är rätt rädd för att jag kommer bränna ihjäl mig i så fall eftersom de kan ligga och steka i solen en hel dag, men mitt ljusa skinn klarar inte det. Vart smiter man i en båt liksom? Annars kanske man skulle åka till farfar en sväng eller nåt.. Nej jag vet inte, får se hur det blir. Nu ska jag iallafall krypa ner i sängen strax. Bara ner i tvättis en sista gång.

Natten på er!

Kommentarer
Postat av: Carro R

Vad gulligt med hundkalas =)

Jag lämmnade påsen med hundhår i till den skyldige, jag var nere och bokade tvätt tid... kom precis på att det var idag jag bokat. Segt!

Åk ut på sjön och ta den högsta solskyddsfaktorn som finns. Det borde väl fungera?



Kram

2009-07-18 @ 10:26:07
URL: http://tigerlilja.bloggsida.se

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0