Spel med en främling

I måndags hade jag en underbar ledig dag som började med att jag gick upp, åt jordgubbar till frukost och gjorde mig i ordning.
Åkte in till farfar och hjälpte honom med en räkning. Fick 500 kr för besväret. Sen åkte jag vidare till Maxi och mötte upp Jonas och vår kära Pernilla med son och hans pappa. Sen kom Emmelie och Lexus också. Vi tog en fika och pratade med Pernilla. Första gången efter olyckan så det fanns en del att prata om. Hon är för härlig den tjejen!
Hon hade med sig ett par röntgenbilder som vi fick se. Frakturen på hennes lårben och även efter när det var spikat. Ajajaj, säger jag bara. Det var inte nån liten fraktur direkt. Såg riktigt otäckt ut! Sen var det både skönt och otäckt att höra olyckshistorien direkt från henne, utan mellanhänder, så man fick en riktig bild av vad som  hänt.
Vi satt och fikade i nästan två timmar och det var jättetrevligt att äntligen få se henne igen!

Efter att de åkt så blev Emmelie och jag ensamma så vi strosade runt på Maxi och kikade i affärer. Emmelie köpte barnkläder och jag hittade ett tufft linne och ett par snygga jeans på H&M. Där rök farfars 500ing. Hehe!
Vi åkte väl hem åt varsitt håll vid halv fem ungefär.

På hemvägen svängde jag förbi jobbet och hälsade på Anna. Jag skulle bort till henne på kvällen och chilla med lite vin och spel på kvällen. Sen åkte jag hemåt och lastade av mina prylar, gjorde ordning mig lite och skulle gå bort till Anna men påsen med vin och vattenmelon och diverse blev så tung så Jansa var snäll och skjutsade bort mig de ungefär 700 metrarna. Hehe! Nää lite längre är det kanske, men knappt. Hihi!

Satte oss ute i solen och glassade och vinkade till de som gick förbi. Kändes bara så himla skönt och semestrigt! Helt underbart! En del massa tjejsnack blev det ju också så klart. Vi fick nog båda ur oss lite aggressioner i allafall. Haha! Sen kom Pelle också och även där fanns det lite aggro, men kanske inte lika mycket!
Men medans vi sitter där ute och njuter och kacklar så kommer det en kille på fullastad cykel och frågar om vägen går runt sjön eller om det finns nånstans man får tälta.
Badplatsen svarar vi, men så kläcker artiga Anna ur sig att Du kan ju få tälta på min gräsmatta om du vill, men då får du vara med och spela sällskapsspel.
Vad hon inte trodde var väl att han skulle tacka ja, men det gjorde han! Presenterade sig som Viktor och så slog han upp sitt tält, lånade Annas dusch och spis och sen satt han med oss hela kvällen och vi spelade spel och hade riktigt kul! Men han var en besserwisser måste jag säga. Tog våra spel på lite för stort allvar. Hehe! Med oss går det liksom inte att vara överseriös, men huvudsaken var ju att vi var lagom många till att bli två lag. Annars hade vi ju inte kunnat spela alls. För övrigt så skulle han cykla till Barsebäck och studera en golftävling...

Vid halv ett på natten satt vi faktiskt fortfarande ute och spelade, men så kom kära lilla Jonas förbi efter att ha kommit från jobbet. HAN hade aggressioner! Medan han öste ur sig sina och Anna, jag och Pelle satt och ojade oss med honom så började vi placera in oss i vardagsrummet för knotten började bli förjäkliga. Där fortsatte vi spela. Vi fortsatte tills klockan var efter två, sen var det dags att röra sig hemåt. Anna skulle ju vara på jobbet klockan elva igen. Jag hade tur och började inte förrän fem igår.
Klockan tre klev jag iallafall ner i min säg och somnade nog rätt så fort. Det var en minnesvärd och kul kväll det där. Haha!

Tisdagen blev ju ganska lugn och händelselös, var hemma innan jobbet och sen körde jag mitt eget race på jobbet. Hade turen att kunna stänga tolv tillomed och inte kvart över!

Idag ska jag jobba med Jonas och det kommer ju nästan kännas som semester... Hehe! Men iallafall, efter idag så jobbar jag inte förrän den elfte augusti igen. SÅ SKÖNT!

Nu ska jag ut och gå en promenad för idag ser det inte ut att börja regna iallafall.
Tjing! 

Kommentarer
Postat av: Carro R

Jahaja! Är det du som är tjuven, mina jordgubbar från mitt land!! eller är det kråkorna...eller EMIL, aha där har vi det!



Nu regnar det, mycket!



Säg till om du vill ha sällskap på promenaderna, jag och Tim är gärna på =)



Kramis

2009-07-15 @ 17:24:43
URL: http://tigerlilja.bloggsida.se
Postat av: maria 16 år och flyttar hemifrån

bra med extra ¨pengar :D



http://www.mariaelisabeths.blogg.se

2009-07-16 @ 10:56:11
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0