Nattligt besök?

Igår på jobbet började jag må askonstigt. Plöstligt så började synfältet bara bli mindre och mindre tills jag bara såg precis rakt fram. Allt som man i normala fall ser i ögonvrån var bara borta. Jag såg inte Malin om hon stod bredvid mig. Det var som ett vitt skummigt töcken bara. Sen började jag må illa.
Gick ut och käkade men det hjälpte inte. Sen exploderade huvudet och jag fick ont som tusan. Hittade två Panodil och då blev det lite bättre, men gick och la mig med huvudvärk hemma.

Sen kom det läskiga. Jag ligger och läser och så ser jag plötsligt hur katterna reagera på nånting och jag spänner hörseln för att höra. Tre svaga knackningar på dörren hörs. Men det var så tyst så jag fortfarande var osäker. Vågade inte ens gå upp och kolla sen, för det hördes inte fler gånger.
Tänkte ifall det var min bror, men han brukar inte vara så diskret och jag lyssnade med öronen på helspänn för att höra om nån gick i gruset utanför. Har ju fönstren öppna men hörde ingenting. Då vågade jag ännu mindre gå upp. Hehe! Ringde brorsan men då var det ingen som svarade.
Sen kom jag på att det kanske var mamma som behövde yoghurt om hon fått magkatarr. Sen somnade jag.

Vaknade av att det regnade. Skönt! Det behövdes verkligen. Det får gärna komma lite mer. Ringde morsan och frågade om det var hon som var här inatt men hon berättade att det var lillebror. Han hade tydligen sjukt ont i huvudet och skulle fråga om värktabletter. Stackaren! Nu har jag jättedåligt samvete för att jag inte öppnade. Ska kolla sen om han mår bättre. Han ska ju åka till Power Meet idag så vem vet, han kanske behöver lite värktabletter dit med. Hehe!

Nu får det bli lite morgonbestyr för jag är vrålhungrig.

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0