Muterade smultron

Har varit ute på en promenad. Det är så himla kvavt i luften! Hoppas det kommer mera åska, då ska jag sätta mig på verandan och mysa! Älskar åska och blixtrar även om det kan hända en massa otäcka saker. Även om jag älskar det så förstår jag ändå väl att folk kan vara rädda för det.

Hur som haver...himlen såg liiite grå ut när jag tog min chansningoch gick hemifrån med regnponchon under armen.



Hade ju tagit med mig kameran ifall jag skulle råka på värsta häftiga ovädret eller sådär. Hehe! Det kom faktiskt några stänk men bara på med ponchon och sen tog det slut lika fort som det började. Himlen såg ut såhär när jag närmade mig hemmet.



Mycket bättre alltså.
Men jag skulle ju lovligt stjäla rabarber av Anna idag så jag gick hem till henne och plockade mig en påse. Bara det att hon har ju fullt med smultron överallt också. Och det är ju inte såna pyttiga smultron, de här måste vara muterade! De är stora som jordgubbar en del. Lite mindre jordgubbar men ändå! Helt galet stora!
Nu var jag ju lite dumtrög som inte tog med ett normalt på bilden för att visa för nu ser de inte så stora ut men de är det! Det minsta på denna bild är ungedär som ett lite större normalstort smultron...



Nu ska jag iallafall måla på överlack på mitt härliga nagellack och sen ska jag skölja rabarberna och in med dem i kylen. Sen blir det soffan.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha jag fick precis ditt sms när jag satt och läste det här! =)

Mina morföräldrar och mamma har plockat vinbär där idag så jag har väl ingen frukt kvar när jag kommer hem haha...bra att det tar slut...saknar dej redan snygging kommer hem på söndag kväll kraaaaam

2009-07-16 @ 22:24:34

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0