Låt den rätte komma in

Nu har jag skapat mig en kategori för film, musik och böcker jag gillar eller ogillar. I vilket fall kommer de recenseras här.

Ikväll har jag sett den svenska filmen Låt den rätte komma in.
Jag hade inga som helst förväntningar på denna eftersom alla som sett den (som jag känner) säger att den är hemskt dålig. Jag är nästan beredd att hålla med. Jag tycker inte den var bra, men har definitivt sett värre. Den kändes lite sorglig och tragisk när man ser stackars mobbade Oskar stå och hugga en kniv i ett träd för att han blir mobbad... Ja, det är ju så med ångest och frustration när man inte vågar säga ifrån.
Så träffar han en tjejkompis och hon dricker blod, men det är den enda vän han har och han är den enda vän hon har. Klart de blir vänner. Tillsammans vänder de sig mot de elaka mobbarna och ger dem till slut vad de tål.

Alltså, jag skulle inte direkt rekommendera den, men den är tragisk. Så är man på det humöret så varför inte...

Betyg: 2/5


Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0