Underbara dag!

God morgon!

Sitter och väntar på att mitt tevatten ska svalna till ca 80 grader. Jag ska dricka grönt te, en av mina favoriter, nämligen päron och grädde. Vattnet till grönt te ska vara lite svalare än till svart, runt 75-85 grader, för att bäst få fram smaken från de gröna tebladen och främst för att inte antioxidanter och andra nyttigheter ska brännas bort.

Ingen härlig sol idag, men dagen är nästan lika underbar för det! Jag är iallafall ledig! Fantastiskt skönt. Ska ha en dag för mig själv och pynta lite, baka lite och förhoppningsvis få lite hjälp med att damma av sofforna och kanske tillomed bli av med dem. Ingen idé att hoppas för mycket bara.

Nu är det frukostdags!



Snön här hemma.

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0