Jul 2009

Hej hå!

En sammanfattning av jul är det tänkt att bli här då.

Julafton spenderades först hemma med lite frukost och att göra mig iordning. Sen gick jag över till mamma och Jansa och käkade lunch. Gerd var där och likaså brorsan. Det blev köttbullar, janssons och prinskorv, skinka och en massa julmust. Glögg också såklart och en supergod kladdkaka med mammas specialrecept.
Fick lotter av Gerd och vann faktiskt 50 kr. Familjen hade bestämt att vi inte skulle köpa julklappar. Det var bara jag som inte kunde hålla mig i skinnet. Men små presenter får man köpa. Hihi! Tycker ju det är så kul.
Mamma blev jätteglad över fotona.
Efter en smarrig och mättande lunch var det bara att ge sig av till jobbet och stå där till 22.00.
Dagen är lugn, som väntat och klockan blir fem i tio. Då kommer en idiot och förstör dagen för mig. En kille och tjej kommer och tankar och beställer korv. Fem minuter innan vi stänger har vi ingen korv, vilket jag också sa, med erbjöd dem smörgåsar och sallader istället som vi alltid har.
Nej, men då var jag efterbliven och dum kärring och jag skulle suga kuk och jag vet inte vad allt.... Hade inte den jäveln gått ut då i samma stund så hade jag larmat och tagit regnummer, sen hade jag anmält den jävlen! Tjejen stod där som ett våp och sa inte ett ljud utan lät honom också hålla på! Det stör mig nästan mest! När jag påpekade vilken idiot han verkade vad så viskade hon fram ursäkta... sen gick hon. Hade det varit nån i mitt sällskap som började sådär, då hade den personen fått en jävla utskällning av mig och säkerligen en fet smäll i magen också, för sådär beter man sig inte! Framförallt inte på julafton! Det är dålig karma, men jag önskade verkligen att han körde ihjäl sig i halkan!

Kände mig så jäkla dålig efter detta och att det var den absolut sista kunden på hela dagen också, det förstörde verkligen allt. Var vääääldigt skönt att komma hem efter det!



Juldagen var bra mycket trevligare och roligare! Fredriks mamma och syster kom ner och vi fikade och käkade tusen kladdkakor. Haha! Nej men iallafall tre olika sorter. Alla de som jag bakat. Haha! Så blev det julklappsutdelning och jag fick massa massa bra saker!

En morgonrock, supermysig gosig och varm!
En svart velourjacka med leopardmönster inuti luvan.
En röd topp med svart och silvrigt mönster. Skitsnygg!
En Mötley Crüe topp som också var kanonsnygg! Det roligaste var att jag köpt en likadan till Fredrik fast en vanlig tischa. Hahaha! Reneé och Maria började skratta innan jag hade öppnat mitt paket och efteråt fattade jag det roliga. Haha!
Leopardmönstrade pyjamasbyxor. Me love!
Strumpor
En svart skinnväst
Svarta skinntights som ser ut som byxor med bakfickor och allt. Ascoola!
Underkläder
Stay-ups (ska dock byta dessa då det blev fel färg)
Biobiljett (från jobbet)
1000 kr av farfar

Har jag missat nåt nu så ber jag om ursäkt. Jag är gammal, minnet sviker ibland! *blink*

Sen spenderade jag och Fredrik hela kvällen i soffan. Vi kollade på film, Iron Man, som gick på tv, så somnade vi. Vaknade igen och jag kollade på nån serie, sen gjorde jag köttfärslimpa. Vi käkade och så kollade vi på mera tv. En riktigt skön slappardag, som det ska vara.

Annandagen spenderades återigen på jobbet, dock utan idioter denna gången. Jobbade med Emmelie och det var ju bra mera röj denna dagen än julafton! Massor att göra, men det gick bra ändå.

Idag jobbar jag också och kan tänka mig att det blir ännu värre. Den som lever får se.
Imorgon är jag ledig. Då ska vi fira lilljul hemma hos Anna och det är första året som jag kommer vara med så det ska bli skojigt!

Nu ska jag testa en grej och blir resultatet bra så ska jag visa sen.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ja tack för en trevlig juldag o proppmätt av alla goda kladdisar... Tog tid att köra hem halt o grisigt så man såg knappt mot slutet när det blev mörkt.. men det gick ju bra iaf. Kram

2009-12-27 @ 15:55:03

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0