Återfunnen skatt...nästan.

Sådär ja, nu är jag på bra humör igen och det ska jag fira med att dricka lite glögg.
Jag hittade till slut benen! Det roliga är att saker man letar efter och inte hittar ligger alltid på ställen där man definitivt inte har lagt dem. Dessa också, nästan iallafall. Jag rotade ju igenom hela källarförråden förut för jag trodde att jag lagt dem löst, men sen hittade jag dem trots allt i en kartong... Så himla dum man är när man tror man är smart.
Kan dra ytterligare ett exempel på det:

Jag, Fredrik och Love är i Italien sommaren 2006. Jag som enda tjej får självklart ha koll på Europengar, flygbiljetter och andra diverse pappersbokningar. Har grejerna i ett fack i väskan, men börjar noja att man kanske inte ska ha 500 Euro och flygbiljetter och hela köret med sig hela tiden ifall nånting skulle hända. Stoppar ner allting i det gula Forex-kuvertet för att veta var jag har allting.
Dagen när vi ska åka hem så hittar jag ingenting! Alla tre letar i packningar som galningar efter flygbiljetterna, hela hotellrummet undersöks och även de i receptionen på hotellet letar bland sina papper om vår bokning. Biljetterna finns ingenstans och ingen av oss kommer ihåg det lilla gula kuvertet... I tron att vi förlorat flygbiljetterna så ska vi just ge oss av mot flygplatsen och komma på hur man ska förklara detta, så ska jag kolla hur mycket pengar vi har kvar i kuvertet...Vips! Vad hittar jag....jo biljetterna såklart och jag har lust att döda mig själv för att man orsakar sig själv sån stress för att man försöker vara smart men bara är dum. Allt hade lika gärna bara kunnat ligga kvar i väskan!

Nu ska jag irritera mig på att de som kanske ville ha soffan inte har hört av sig ännu. Skitstövlar!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0