Storstädning.

Jajamän, det är vad jag håller på med min sista semesterdag. *gråt* Usch, helt seriöst, men det känns knappt som att man har varit ledig. Det är helt hemskt att tänka på att imorgon ska jag släpa iväg mig till jobbet igen. Ja, roligare skulle man ju kunna ha.
Men då när jag har börjat jobba igen så kommer jag ju inte orka städa så då gjorde jag det idag. Hehe!

Har gått bort med alla återvinningssopor, såsom tidningar, kartonger, glas, metall och batterier. Blev två vändor, helt svettig efter bara det. Hehe!

Torkat rent bakom spisen och lånat mammas diskmaskin så hon fick diska min spisfläkt.

Dammsugit och skurat överallt.
(i högklackat!)

Gjort rent  heltäckningsmattan och golvet i trumrummet. (men möblera tillbaka får han göra. Hihi!)

Torkat ur skåpet under diskbänken, det var rätt lortigt där inne.

Piskat mattor.


Bild från Google


Det jag har kvar är typ att plocka in disk, skura väggarna ovanför diskbänk och däromkring, dammtorka hyllorna och takfläktarna och så göra mat. Börjar bli ruggigt hungrig. Skulle behöva göra rent ordentligt i badrummet också. Får se om jag hinner det.

Fredrik har varit i stan hela dagen för han åkte och tränade. Jag hade ingen lust att träna min sista semesterdag så bestämde mig för att få lite nytta gjort här hemma istället. Sagt och gjort. Hehe! Men EN sak ska Fredrik få göra och det är att rengöra insidan på micron för den är det uteslutande han som har geggat ner eftersom det bara är han som värmer rester och matlådor. Haha! Så det så!
Men nu sitter han i bilkö på vägen hem så det går inte så fort. Ringde förut för jag började undra vart han tagit vägen och då berättade han det.

Men nu ska jag göra nåt  vettigt igen. Hehe!

Tjillevipp!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Du kan ju få skicka hit lite energi e min sista sem dag också idag o jag har bara legat på soffan o gått ut med buster typ o inte ett skit mer... har jordens jobbångest vill inte tillbaka dit! Kram

2009-08-10 @ 19:23:47

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0