Marknadstajm!

Jepp, det blev en sväng in på marknaden och hittade faktiskt lite roliga saker. Definitivt inte kläder. Hehe! Men två ljuslyktor som man hänger. De är ju för värmeljus men de kan vara fina att ha på verandan eller i fönstren tror jag.
Sen köpte jag tre påsar kryddor, en spagettikrydda, en orientalisk stark köttkrydda (hot) och ett asiatiskt kryddsalt. Sen köpte jag honung i mängder! Haha, fyra olika sorter med smaksatt honung.
En med smak av citron som är god att ha i naturella teer och i mat och bak.
En med smak av menthol och eucalyptus som är bra när man är förkyld för det rensar ut med sin starka smak och doft.
En med smak av jordgubb som man kan ha i te, bakverk eller bara ta en sked istället för godis.
En röd honung med smak av polkagris! Så cool färg och smakade supergott. Perfekt till bakverk eller på glass eller nåt.

Nu har jag ätit makaroner med min nya spagettikrydda på och den var väldigt god. Men mätt blev jag och det är ju lagom när man ska fräsa iväg till jobbet och stå där i åtta timmar. Men men, mat är bra att ha i magen. Fast jag är trött.
Men efter idag så är det bara imorgon kvar, sen är jag ledig.

Imorrn ska vi ju dessutom fira mormor så då blir det buffé. Det är inte fel. Då kommer jag vara ännu mättare och tröttare till jobbet. Hehe!

Men nu måste jag dra.
Tjingefjong!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0