Promenad vid vattnet.

Måste bara börja med att skriva att min allra käraste barndomsvän har skrivit till mig här via bloggen. Det känns nästan overkligt men så himla roligt! :D Jag har ju ingen särskild kontakt med nån av mina gamla klasskamrater från varken låg- mellan- eller högstadiet. Knappt från gymnasiet. Därför var det så roligt när jag lyckade hitta Elins blogg och nu när Lindsey hittade till mig. Vi gick tillsammans i skolan i lågstadiet och mellanstadiet tills jag flyttade ut på landet. Sen dess har jag i princip inte träffat nån av dem, förrän vi har börjat prata lite nu. Det känns jättekul!

Idag följde jag med mamma in till stan när hon skulle till tandläkaren. Jag passade på att ta en rejäl promenad då och knatade upp mot De Geer genom Strömsparken, mot Arbetets Museum och så tog promenaden runt Strömmen. Det var lite småkyligt så det gällde att hålla tempot uppe. När mamma var klar sen så ringde hon mig och vi möttes upp vid Wallmans glass- och korvkiosk. Så det blev en promenad på en timme för min del. Det som var lite dumt var väl att jag inte hade nån jacka på mig. Hade iofs två tjocktröjor och halsduk, men blev ändå lite småfrusen. Sen vet jag ju inte om jag är allergisk mot pollen eller bara har en vanlig förkylning just nu så det är ju lite småjobbigt.
Köpte ju en allergimedicin på Apoteket  och har käkat den i tre dar, men än har det iallafall inte hjälpt. Kanske bara är helt vanligt förkyld... Fast jag inte har varit det på ett par år eller mer. :P Knasigt det där.

Vi åkte iallafall till Micro bildelar och hämtade mitt luftfilter och sen åkte vi hem. Jag var vrålhungrig så gjorde lunch och nu sitter jag här och vill mest sova, så ska nog vila en stund innan jobbet och hoppas att jag kvicknar till snart.

Vänner är som diamanter
Sällsynta och dyrbara!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0