Hot, våld och rån!

Var lagom trött imorse klockan halv åtta när klockan ringde. Jobbade kväll (alltid) igår och kom hem strax innan halv ett, gick och la mig men det går ju inte att somna när man vet att man ska pp tidigt. Sista gången jag tittade på klockan var den 02.15 så somnade väl runt halv tre. Det var segt att kliva upp sen, men det gick. Träffade jobbarkompisarna på just jobbet och bilade ner till Linköping, där vår kurs skulle hållas. Hot, våld och rån, ett ämne hos oss som vi känner ligger ganska rätt i tiden. Med tanke på allt som har hänt...
Kursen var i regel bra, men en del grejer är så himla självklara så det känns fånigt att det tas upp, medan en del andra saker är jättebra att man får höra.
Det som retade mig mest var tönten som satt mitt emot mig. Vilket stolpskott! Det var en dryg jävel som trodde han visste bäst och klankade på andras tänkande. Oh så han irriterade mig! Jag hade seriöst lust att slå honom! Så nej, humöret var inte på topp när vi lämnade bygget. Han såg ut som en typisk Star Wars-nörd /datanörd också, så bara hans fula glasögon retade mig!

Humöret är fortfarande inte på topp. Känns ibland som jag inte får ta det lite lugnt och i min egen takt bara för att andra vill göra saker hela tiden. Jag vill få känna mig lite lugn och avslappnad utan att ha en massa krav på mig och att andra vill och vill saker och det känns som ett tvång att jag ska göra det som andra vill utan att ha nånting att säga till om själv. Det får mig så stressad och just nu vill jag bara vara ifred och lusten för kryssning har tråkigt nog försvunnit, men förhoppningsvis kommer den tillbaka.

Jag struntar i att gå ut och gå idag, jag vill ta det lugnt och vara ifred bara! Tror jag...en promenad är ju rätt skönt med iofs... aja får se om det blir nåt. Ska iallafall äta nånting så kanske man blir lite gladare.

Tjipp!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0