Två sinnessjuka dagar!

Två dagar har jag jobbat nu och det har fan varit helt sjuka dagar! :O Orkar knappt tänka på det för jag blir så jävla förbannad!
Igå kom bussarna från Birka Criuses som vanligt vid sextiden på kvällen. Fulla med pensionärer, också som vanligt. Emmelie och jag var ensamma för chefen hade gått hem. Emmelie står i kassan och säljer, jag står vi grillen och delar ut korv och annan mat till de som har köpt det, vilket nästan alla har gjort. Är så vid dessa bussar. En ung tjej och en kille står vid sidan där jag delar ut korv, vid den stängda kassan. I den kassan står en stor skylt: Nästa kassa tack! Killen säger till mig: En kokt med bröd tack.
- Har ni beställt? frågar jag.
- Nej.
- Då får ni göra det i kassan och betala först, säger jag. Det funkar liksom inte att dela ut korv till alla så att de som står först i kön inte får nån.
Tjejen: Men vi trodde vi stod i kön men sen gick folk bara förbi.
Jag: Men den här kassan har inte varit öppen, jag delar bara ut korv till de som har betalt. Sen fortsätter jag göra de beställningar som kommer in och de två försvinner. Jag antog att de ställde sig i kön.
Efter en stund kommer det fram en äldre kvinna till Emmelie i kassan och med sig har hon den där killen som bad om korven. Hon säger: Det var en liten flicka här som ville köpa en kov förut men hon fick inte det.
Emmelie: Men här har det inte varit nån flicka här?
Damen blir arg och höjer rösten: Nu är det så att flickan fick inte köpa en korv och hon är gravid och mår illa om hon inte får mat i magen så kan du ge mig en korv??!
Emmelie: Men det har ju inte varit nån liten flicka här, då får hon väl ställa sig i kö som alla andra. Här betalar man varorna först innan man får dem.
Damen blir skitförbannad och börjar skrika att vi ska ge henne en korv fort, för flickan är jätteledsen och kräks om hon inte får mat!  Det blir ett rent jävla tjafs på damen i fråga och jag och Emmelie påpekar att man får väl säga till i kassan, men där hade flickan inte ens varit. Hon hade missförstått kön och vi kan ju inte veta att hon är gravid osv osv. Damen skriker åt Emmelie att hålla käften och kunder runtomkring frågar mig och kärringen är dum i huvudet. Uppenbarligen är hon ju det.
Det är så rörigt och härjigt därinne och den där kvinnan är fan rent utav hotfull och står och tvingar till sig mat. Jag ger henne en korv men hon står och skriker att hon ska prata med vår chef och att vi ska hålla käften osv. Hon är riktigt dum i huvudet helt ärligt! När till och med kunder runtomkring börjar reagera på hur hon beter sig och fråga mig om hon är dum i huvudet så beter man inte riktigt rätt... Jag blir fan irriterad så fort jag tänker på henne! Igår ska vi inte tala om. Både Emmelie och jag var helt skakis av ilska. Så jävla synd att man stod där i arbetskläder, hade jag varit privatperson hade jag nog fan lappat till henne! VILKEN JÄVLA DUMKNULLAD HORKÄRRING ASSÅ! Ursäkta språket.

Emmelie berättade om den incidenten idag för chefen och han sa att vi nästan borde ha larmat vakterna så som hon betedde sig. Synd man inte tänkte på det i stridens hetta. 

Idag hände nästa sjuka grej. En farbror kom in och bara rakt upp och ner stoppade en chokladkaka innanför jackan, mitt framför näsan på oss. :O Sen tog han fem till och de var inte direkt diskre. Det syntes i båda kameror och vi såg det själva. Jävla pucko! Han kom fram till kassan sen och la upp en tidning och en tia. Emmelie som stod i kassan frågade om de han hade innanför jackan, om han hade tänkt betala det. Då tog han fram en chokladkaka.
- Men hörrödu, jag såg faktiskt att du stoppade ner flera stycken innanför jackan. Ta fram dem nu om vi inte ska blanda in polisen.
Då tog han fram de andra fem. Han betalade dem och sa att han var full.
- Det spelar väl ingen roll, sådär gör du inte här igen! sa Emmelie. Sen gick han.

Men han tog ju ändå inte priset från busskärringen. Jävlar anamma alltså, vilket sjukt folk de finns. Jag har jobbat där på Statoil i snart sex år och det är fan konstigt att man aldrig upphör att förvånas. Folk blir fan bara värre och värre.

Nu är jag halvirriterad bara på att tänka och skriva om detta så ska nog sminka av mig och gå och kissa istället. Sen sova. Orkar inte duscha ikväll. Gör det imorrn så jag slipper lukta korv när jag är ledig. :P

Svärmor: Jag skickar med Fredrik recepten och en bit kaka så hoppas jag du tycker om den. :) Kramis!

TJINGELING!

Kommentarer
Postat av: svärmor

vilken jävla kärring jag hade klappat till henne o burit ut fanskapet o slängt henne i en container.

Hoppas Fredrik kommer ihåg kakan o recepten då :) Kram

2008-09-05 @ 10:57:56
Postat av: Ullis

Men herregu vad är det för fel på folk. Förstår att du blev irriterad!kram

2008-09-05 @ 16:50:24

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0