Voltade med bilen!

Usch, igår blev jag nervös! Brorsan kom upp och hälsade på på jobbet och det är ju inget ovanligt. Men igår berättade han att farsan låg på sjukan i Ljungby och hade voltat med bilen. :O
Jag sa åt Tommy (chefen) att han måste ta kassan, det har hänt nåt med farsan. Så pep jag iväg till personalrummet med lillebror.
Som tur var så var det inte så illa som det lät. Han hade åkt på en raksträcka och hamnat ute i vägrenen för att det blåst typ storm, fått sladd och voltat med bilen. Som tur var så hade han bara fått skärsår på händerna, men han kände idag att han fått lite ont i nacken. Casper (vovven) hade klarat sig utan skador.
Jösses vilken grej! :S Så lätt hänt är det alltså... Man ska köra försiktigt. Det var första olyckan som pappa varit med om på de 25-30 år han har haft körkort. Iallafall om man bortser från den taxibil som körde in i sidan på honom och mamma för många år sen, bara för att han inte följde högerregeln och körde alldeles för fort.

Men pratade med pappa idag iaf och han var ju chockad. Bilen hade det bara blivit skrot utav. Han hade ju lånat farfars bil så farfar var ju inte så glad. Den gubben är ju iofs lite speciell, han hade frågat hur det gått med bilen, men inte frågat hur det var med hunden eller pappa... :S

Får hoppas det inte blir några bestående skador iallafall.

Nu ska jag göra mig iordning för jobbet.

Kram!

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0