Farfar

Idag var brorsan och jag inne hos farfar och hjälpte honom lite med räkningarna. Han är ju gammal så han fixar inte det själv längre. Köksbordet med alla papper såg ut som ett bombnedslag, men tror jag lyckades göra en viss ordning iallafall. :O Betalade två räkningar så fick jag öva mig på hans konstiga kontoblock som man skickar in. Det var lite för omodernt för mig som håller på med internet. :P Men till slut gick det bra.
Han hade fått tillbaka pengar på nån räkning som var inbetalt dubbelt, så de pengarna bad han oss ta ut och så köpa en Expressen åt honom så det fixade jag och min lillebror. När vi kom tillbaka så fick behålla pengarna. Ett extra tillskott i kassan på tusen kronor var blev det. :O Blev förvånad! Farfar är rätt snål/ekonomisk av sig, men han har aldrig varit så mot oss. Det är rätt ofta förr om åren som han stack till oss varsin slant, men mot farsan har han alltid varit snål och jävlig. :P Men iofs har väl han fått rätt mycket nu.

Efter att ha varit hos gammelgubben så blev det rally hem för brorsan skulle till jobbet. Själv är jag ledig idag, men nu har jag fyra "härliga" kvällar att se fram emot på Macken. :SDet går iofs alltid bra när Daniel och jag jobbar så det blir nog inga problem. Vi är bäst. ;)

Nu ska jag nog dricka lite julmust :P

 

Kommentarer

Tell me what you think:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg?:

Your words:

Trackback
RSS 2.0